Zalety sprzedaży sprzętu za granicą

Image Gallery Outliner_Aerials 5_800x533

Bardziej doświadczeni sprzedawcy zwykle oferują porady, jak zaangażować się w międzynarodowy handel używanego sprzętu, ale ostrzegają, że wiąże się to z ryzykiem. Sprzedawcy, którzy szukają więcej opcji pozbycia się zapasów używanego osprzętu, mogą chcieć rozważyć nabywców zagranicznych. Jednak nie wszyscy są pewni, od czego zacząć takie przedsięwzięcie ani od czego zacząć. Sprzedaż używanego sprzętu może być dochodowym biznesem dla Twojego dealera, ale nie jest pozbawiona ryzyka. Jak więc to zrobić mądrze i z korzyścią?

Wspieraj i rozwijaj relacje

Dealerzy, którzy prowadzą sprzedaż w kraju, wiedzą, jak ważne jest nawiązanie kontaktu z potencjalnymi klientami. To samo powinno dotyczyć prowadzenia sprzedaży międzynarodowej. Ten związek jest tak samo ważny jak te, nad którymi tak ciężko pracujesz „na swoim podwórku” Musisz zaangażować się w rozwijanie relacji. Nawiązanie współpracy eksportowej będzie wymagało więcej czasu, energii i inwestycji. Choć nie jest to łatwe, mówi, jest to niezbędny element biznesu eksportowego – nawet jeśli chodzi o używane przyczepy, czy jeszcze inny osprzęt.

Odłóż na bok zasoby specyficzne dla eksportu

Odnoszący sukcesy dealerzy nie dodają odpowiedzialności za sprzedaż międzynarodową do obciążenia pracą ich obecnych pracowników sprzedaży. Zamiast tego wyznaczają konkretną osobę — lub wiele osób — do zarządzania zaangażowanymi procesami.

Jeśli masz oddany personel lub osobę w swoim zespole, która może skupić się na wszystkich transakcjach zagranicznych, będzie to duża różnica i pomoże Ci zaoszczędzić dużo pieniędzy. Podobnie jak na rodzimym rynku, musisz mieć kogoś, kto od razu zareaguje na leady. Część opisu stanowiska pracy tej osoby, powinna dotyczyć potencjalnych nabywców. Nie możesz siedzieć i czekać, aż klient cię znajdzie. Musisz aktywnie szukać nabywców np. wystawiając sprzęt na międzynarodowe aukcje. Zdecydowanie warto poświęcić czas, wysiłek, zasoby i energię na stworzenie międzynarodowej części Twojej obecnej strony internetowej.

Internet umożliwił dzisiaj większej liczbie dealerów rozszerzenie działalności na sprzedaż zagraniczną, ale to nie znaczy, że wystarczy po prostu czekać, aż Ci klienci dotrą do siebie. W niektórych sytuacjach bardzo możliwe jest założenie odnoszącej sukcesy firmy internetowej, ale nadal trzeba poświęcić zasoby na tłumaczenia, przygotowanie prawne, dokumentację i finanse.

Bądź w pełni przejrzysty!

Większość międzynarodowych klientów nie może udać się do dealera, aby fizycznie obejrzeć maszynę. Z tego powodu warto podkreślić, jak ważne jest publikowanie doskonałych zdjęć online, aby potencjalni klienci mogli je obejrzeć. To samo dotyczy kontroli sprzętu – nikt nie chce żadnych niespodzianek, gdy sprzęt dotrze do miejsca docelowego. Poinformuj klienta o dokładnym stanie maszyny, a następnie klient może podjąć decyzję o naprawie.

Aby wszystko poszło gładko i naprawdę przyniosło korzyści – zatrudnij eksperta, który wie, co robi. Chodzi o poszukiwanie kogoś, kto został zweryfikowany przez rząd, bo to da Ci pewność, że osoba ta jest doświadczona i wiarygodna.