5 sprawdzonych sposobów na pozyskiwanie klientów dla software house

Przechwytywanie

Jak pozyskać klientów dla firmy programistycznej? W końcu każda firma ich potrzebuje: klientów – software house nie jest wyjątkiem. Posiadając klientów Twoja firma może mieć pewność, że będzie generować dochód.

Jeśli firma ma wystarczającą liczbę płacących klientów, a całkowity dochód jest wyższy niż całkowite koszty, firma staje się rentowna. Ponieważ każda firma jest inna, też różne typy klientów. Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak pozyskać klientów dla swojej firmy programistycznej? W tym artykule podamy najlepsze wskazówki, jak zdobyć nowych.

1. Polecenia od poprzednich klientów

Pozyskiwanie rekomendacji od poprzednich klientów jest zdecydowanie najlepszym źródłem pozyskiwania nowych klientów dla każdego software house. W jaki sposób Twoja firma zajmująca się oprogramowaniem może uzyskać te skierowania? To całkiem proste. Upewniając się, że dostarczasz dobre produkty i usługi oraz spełniasz wymagania klientów, a najlepiej dostarczasz je w nadmiarze, możesz mieć pewność, że zdobędziesz zadowolonych klientów. Jeśli do Twoich klientów zwracają się inne osoby, które pytają o ich produkt cyfrowy, istnieje duże prawdopodobieństwo, że będzie on promował Twoją firmę programistyczną za darmo.

2. Media społecznościowe

Dzięki wielu platformom społecznościowym można stosunkowo łatwo stworzyć ekspozycję dla swojej firmy programistycznej. Spośród różnych platform mediów społecznościowych, które są dostępne, LinkedIn jest zdecydowanie najpopularniejszą platformą mediów społecznościowych, która pozwala pozyskać więcej klientów dla Twojej firmy programistycznej. Nie korzystasz jeszcze aktywnie z LinkedIn? Upewnij się, że włączyłeś to do swojej strategii, aby Twoja firma znalazła się na radarze.

3. Katalogi i marketplace’y

Trzecim największym źródłem nowych klientów są katalogi i marketplace’y. Przykładem takiego katalogu i rynku jest Twój dostawca oprogramowania. Potencjalni klienci mogą korzystać z platformy, aby znaleźć odpowiedniego dostawcę oprogramowania za pomocą różnych kryteriów wyszukiwania, a dostawcy oprogramowania mogą składać oferty na otrzymanych kwalifikowanych potencjalnych klientów. Oprócz dostawcy oprogramowania istnieje wiele innych platform.

4. Witryna Twojej firmy

Jeśli jesteś firmą programistyczną, prawdopodobnie tworzysz:

  • strony internetowe,

  • aplikacje mobilne,

  • narzędzia programowe.

Jeśli Twoim głównym biznesem jest tworzenie oprogramowania, klienci oczekują, że Twoja własna strona internetowa będzie solidna. Dlatego upewnij się, że masz dobrą stronę internetową, ponieważ Twoja własna strona internetowa to nr 4 źródła pozyskiwania nowych klientów oprogramowania.

5. Sprzedaż wychodząca

Chociaż sprzedaż wychodząca jest stosunkowo tradycyjną strategią sprzedaży, nadal działa. Poprzez sprzedaż wychodzącą zbliżasz się do potencjalnych klientów i dzielisz się swoją ofertą sprzedaży. Zimne telefony i zimne e-maile to jeden z najczęstszych przykładów sprzedaży wychodzącej. Sprzedaż wychodząca w celu pozyskania nowych klientów dla firmy programistycznej to nadal skuteczna strategia sprzedażowa.