Chcesz pracować w SEO? Kręcą Cię takie tematy jak PPCMASTER wsparcie w pozycjonowaniu stron ? Ten artykuł pozwali młodym Krakowianom dowiedzieć się, co jest potrzebne do osiągnięcia sukcesu.
Co ciekawe, starym „wyjadaczom” pomimo ich doświadczenia trudno jest doradzić innym jak zacząć karierę w SEO, ponieważ, są w tej branży od czasów nawet kiedy SEO nie było nazwane jako coś takiego. W tamtych czasach nie było na pewno kursów z marketingu cyfrowego, żadnych staży i zdecydowanie nie było to traktowane jako profesjonalna umiejętność, którą warto mieć w swoim CV.
Obecnie dostępne są liczne kursy na temat marketingu cyfrowego – ale już inną rzeczą do zastanowienia się jest to, czy formalne wykształcenie naprawdę robi wrażenie na osobach odpowiedzialnych za zatrudnienie? Co powinien wiedzieć ktoś zainteresowany SEO jako karierą w tej dziedzinie?
W dzisiejszym poście spróbujemy sobie poradzić z powyższymi pytaniami z korzyścią dla osób wchodzących na rynek pracy SEO, aby pomóc im w badaniu (potencjalnie) lukratywnego i ekscytującego świata SEO.
Rozpoczęcie kariery w SEO
Naszym zamiarem nie jest przekazywanie tego samego, co możecie znaleźć na każdej tablicy ogłoszeniowej z pracą. Tutaj mamy na celu przekazanie informacji o tym, czego agencja marketingu cyfrowego lub firma najprawdopodobniej poszukuje w specjalistach SEO na krakowskim rynku.
Czy dobrze byłoby mieć oficjalny dyplom z marketingu cyfrowego, komunikacji lub informatyki?
Pewnie. Ale czy to wystarczyłoby zaimponować menedżerowi i pokonać innych ubiegających się o stanowisko? Być może, ale mało prawdopodobne. Co więc począć?
Chodzi o Twój rzeczywisty zestaw umiejętności. Chodzi o kogoś, kto zna podstawy SEO, umie czytać lub kodować HTML, jest dobrym copywriterem i może prowadzić inteligentną rozmowę każdego dnia z kimś, kto „tylko” ma dyplom. Jeśli znasz się na analityce, jeszcze lepiej. Kolejna sprawa to możliwość bycia skierowanym na klienta. Oczywiście nie możesz po prostu polegać na swoich umiejętnościach – to tylko połowa pracy. Druga połowa to przekazywanie informacji ważnych dla interesariuszy. Oznacza to możliwość mówienia o celach biznesowych w dużym obrazie, a nie tylko o tym, jak fajny jesteś. Każda historia pracy (praca lub staż), która obejmuje pracę na stronie internetowej lub nawet publikację offline – może się przydać. Być może pracowałeś jako technik, jako redaktor, copywriter, asystent marketingu, publikując zdjęcia w mediach społecznościowych lub coś innego. Jest to cenne, o ile pokazuje, że pracowałeś w zespole.
Tak, wiem, że jest haczyk – aby dostać pracę, potrzebujesz doświadczenia, ale aby zdobyć doświadczenie, potrzebujesz pracy. Ważna jest jednak twoja umiejętność pokazywania, że pracowałeś z innymi w jakiejś formie mediów. Chodzi o zatrudnienie kogoś, kto pojawi się w biurze codziennie i będzie w stanie wykonywać powierzone mu zadania.
Brak historii pracy? Uspokój swoje umiejętności na własną rękę. Ci, którzy odniosą sukces w SEO, są samozwańczy i z natury ciekawi. Dobry sygnał, że jako kandydat do pracy masz te umiejętności, pokazując, że sam opracowałeś stronę internetową lub blog, z pewnym szczególnym naciskiem na SEO właśnie. Może to strona Tumblr z narzędziami do tworzenia? Być może jest to w pełni rozwinięty blog turystyczny? Może to nawet strona internetowa dla ulubionej lokalnej organizacji charytatywnej lub kościoła. (Nie, chodzi o przeglądanie Facebooka i „bycie online cały czas” to za mało.)
Certyfikaty. Wszelkie certyfikaty Google, które możesz uzyskać, będą dużym wyróżnikiem – w szczególności indywidualne kwalifikacje Google Analytics. Uwaga: Szkolenie SEO takie często jest bezpłatne Liczy się też zainteresowanie / znajomość blogów branżowych i liderów w tej branży.Zdolność do nadążania za zmianami w dyscyplinie jest ważna – ale co więcej, twoja ciekawość i chęć do nauki są sygnalizowane przez twoje samodzielne „badania” na stronach takich jak te o której wspomnieliśmy na początku. Na rozmowie kwalifikacyjnej rekruter może zapytać Cię o to, co czytasz i co uważasz za „następny” trend w SEO.
Najlepszym sposobem na rozpoczęcie jest nauka „marketingu cyfrowego”.
Czy marketing cyfrowy jest karierą dla Ciebie?
Bycie przygotowanym do pracy to jedno, ale korzystanie z niej na tyle, by uczynić ją karierą, to kolejne. Jakie są plusy i minusy pracy w SEO dzień po dniu, które mogą decydować o tym, jak dobrze pasujesz do „stylu życia SEO”?
Plusy pracy w SEO
Jest zawsze coś nowego do nauki – ciągłe zmiany. To nie jest tylko banał; coś wielkiego wydarzy się co kilka tygodni, o czym musisz się dowiedzieć. Nie daj się przytłoczyć myśląc, że musisz być natychmiastowym ekspertem, po prostu zrozum, że powinieneś wiedzieć, dlaczego coś nowego ma znaczenie (niekoniecznie jak to wszystko działa).
Jeśli masz pomysł i planujesz testować i mierzyć, staż nie ma znaczenia. Dotyczy to wielu dziedzin związanych z technologią. Jeśli masz dobry pomysł, innowację lub to „coś” co Twoim zdaniem może zwiększyć ruch i przychody będziesz skarbem dla szefa
Masz też szansę wejść w interakcję z fajnymi ludźmi w branży. Ludzie w marketingu cyfrowym są zazwyczaj interesującą grupą, która jest dość wyluzowana i chętna do dzielenia się zasobami zdobytej wiedzy.
Minusy pracy w SEO
No cóż – zawsze coś nowego do nauki – ciągłe zmiany. Szybkość zmian nie zwalnia, przyspiesza. Ciągła potrzeba informowania i pozostawiania starych taktyk może być dla niektórych nie do przeskoczenia. Trudno utrzymać równowagę między pracą a życiem prywatnym. To chyba największe wyzwanie – ponieważ specjaliści SEO uwielbiają to, cały czas myślą lub pracują nad SEO. Czasami szefowie nawet myślą, że ponieważ uważasz, że jest to takie fajne – to nie jest to tak naprawdę zbyt wiele, jeśli dają ci niemożliwe terminy do spełnienia. Cóż, to jest prawdziwa praca i nawet jeśli kochasz to, co robisz, możliwe jest wypalenie się bez kogoś, kto cię popycha do przodu. Wiedz, że jesteś ograniczonym zasobem i zawsze będzie jakiś powód do spóźnienia się lub pominięcia urlopu. Bądź mądry i odejdź od komputera tak często, jak możesz.
Jeśli jednak znów przy nim usiądziesz… Sprawdź również: Pozycjonowanie zagraniczne !