Aranżacja wystawy sklepowej – od czego zacząć?

heidi-fin-2TLREZi7BUg-unsplash

Prowadzenie sklepu wymaga dbałości nie tylko o odpowiedni towar czy wysoki poziom obsługi klientów, ale również wiele kwestii wizerunkowych czy promocyjnych. Dotyczy to sklepów w różnych branżach – od spożywczej przez sprzęt gospodarstwa domowego aż po ubrania, buty i dodatki. Właściciele sklepów z odzieżą mają wiele możliwości przyciągnięcia do swojej działalności klientów. Oczywiście pod warunkiem, że właściwie zaaranżują witrynę w swoim sklepie.

Na sklepy z odzieżą zawsze warto wybierać takie lokale, które posiadają duże, szerokie okna czy witryny, w których można ustawić sklepowe manekiny. Oczywiście, powinny być one właściwie ubrane, aby dobrze wyeksponować to, co aktualnie znajduje się w sprzedaży oraz ubrania, które są obecnie modne i na czasie. W aranżacji sklepowej witryny trzeba zastosować spójny i przemyślany projekt, wykorzystać pomysłowość, kreatywność i inne specjalne efekty, które przyciągają spojrzenia i sprawiają, że do sklepu napływają nowi klienci.

Jak ubrać manekina?

Manekiny sklepowe to idealne rozwiązanie w działalności odzieżowej. Ubrania wiszące na wieszakach czy leżące złożone na półkach nigdy nie przyciągają wzroku tak mocno, jak manekin. Na manekinie klient może zobaczyć, jak prezentuje się wybrany produkt w warunkach naturalnych, a nie na wieszaku. Można też szybko i bezproblemowo obejrzeć go z każdej strony. Manekiny, które stają w sklepowych witrynach, powinny być ubrane ze szczególną dbałością o każdy element stroju. Postarajmy się, aby poszczególne elementy garderoby były do siebie dopasowane i tworzyły kompletny, całościowy look. Warto też zmieniać ubranie w zależności nie tylko od panującej mody, ale również od pogody. Co innego manekiny powinny nosić latem, a inne ubrania będą dobrze wyglądały w sezonie zimowym. Zadbajmy też o ubiór stosowny do okoliczności – przed zbliżającymi się świętami warto ubrać manekina stosownie do okazji, w sezonie wakacyjnym świetnie sprawdzą się stroje kąpielowe, a w innym czasie – ubrania, które kojarzą się z jakimś aktualnym świętem czy ważnym wydarzeniem. Przykładowo manekiny w czasie ważnych rozgrywek sportowych mogą być ubrane w koszulki z motywem polskiej flagi czy godła, takie, jak noszą kibice na stadionach i w halach sportowych.

Właściwy wybór manekina

Jeśli chcemy, aby manekiny przyciągały spojrzenia i zachęcały do wejścia do sklepu, warto uważnie je wybierać. Z pewnością nie kierujmy się kwestią: im taniej, tym lepiej. Dobry manekin powinien być solidnie wykonany, stabilny, najlepiej pełnowymiarowy i kompletny. Bardzo często w sklepach możemy zobaczyć same korpusy na stojakach, bez głowy czy kończyn. W takim wydaniu nawet najlepsze ubrania nie będą się prezentowały zachęcająco, a czasem nawet mogą odstraszać kupujących. Dobre i efektowne manekiny sklepowe powinny być również zróżnicowane. Jeśli sklep ma w ofercie odzież dla pań, panów i dla dzieci, powinna ona znaleźć odzwierciedlenie także w wyglądzie manekinów sklepowych. W ostatnich czasach popularne jest również wybieranie manekinów, które odwzorowują naturalną sylwetkę zamiast takich, na których rozmiar xs wisi. Nie chodzi bowiem o to, by wpędzać klientki w niepotrzebne kompleksy dotyczące wyglądu, a o zachęcenie ich do zakupu odzieży w danym sklepie.