Pamiątka z Krakowa lub prezent dla kontrahenta – jak pakować, żeby dać się zapamiętać?

jacek-dylag-jo8C9bt3uo8-unsplash

Często zdarza się, że opakowanie zwraca uwagę bardziej niż sam upominek lub gadżet promocyjny. Tkwi w nim bowiem olbrzymi potencjał estetyczny i marketingowy, który warto wykorzystać, tworząc ciekawe produkty, które zachwycą każdego i pomogą dać się zapamiętać na długi czas.

W dzisiejszym tekście opowiemy, w co pakować suweniry z Krakowa oraz prezenty dla partnerów biznesowych, żeby zawsze być rozpoznawalnym – oczywiście w najlepszym tego słowa znaczeniu.

1. brigitte-tohm-u6yYESiiXco-unsplash_600x400

Czym powinno się wyróżniać opakowanie na upominki?

 

Upominek lub pamiątkowy drobiazg zazwyczaj pakuje się w ozdobne folie, papiery i torebki. Głównym zadaniem opakowania nie jest w tym przypadku ochrona przed uszkodzeniami. Przede wszystkim ma ono pięknie wyglądać i dobrze komponować się z zawartością.

Dlatego też pudełka jednostkowe oraz torebki nie są sztywne ani zbytnio odporne na zgniecenia lub zalanie wodą. Jeśli mamy w planach wysłanie ich w długą podróż w paczce, musimy pomyśleć o zapewnieniu im dodatkowej ochrony. Świetnie nadaje się do tego folia bąbelkowa oraz wielowarstwowe pudełka kartonowe, które znajdziemy w sklepie e-hurtownia-opakowan.pl, stawiającym na wysokiej klasy materiały do pakowania na każdą okazję.

Czym zatem musi wyróżniać się dobre opakowanie na suweniry lub upominki firmowe? Przede wszystkim powinno:

  • nawiązywać do estetyki zapakowanego przedmiotu,
  • dekorować,
  • przekazywać treści promocyjne lub inne komunikaty.

Coraz częściej wiele przedmiotów projektuje się kompleksowo razem z opakowaniem. Pozwala to stworzyć całościowy, estetyczny produkt finalny. Tak powstają na przykład przedmioty rękodzielnicze, których tak wiele można znaleźć w sklepach w centrum Krakowa. Mogą to być ręcznie robione cukierki, czekoladki, kosmetyki lub drobne rzemiosło pamiątkowe. W zależności od charakteru przedmiotu torebka lub pudełko bywa bardziej lub mniej ozdobna. Ostatnie lata przyniosły modę na opakowania eko – wiele przedmiotów rękodzielniczych wkłada się zatem do papierowych torebek lub po prostu zawija w szary papier i przewiązuje sznurkiem.

Niekiedy samo opakowanie staje się ciekawym prezentem. Świetnym tego przykładem są produkty lokalnej, krakowskiej firmy wytwarzającej niesamowite torby i torebki z… banerów reklamowych.

Coraz częściej potrzebę inwestowania w jednostkowe, ciekawe wizualnie opakowania, o unikatowym charakterze, zauważają też duże firmy, produkujące przedmioty masowo. W tym przypadku konfekcjonowanie podnosi rangę produktów, co przekłada się na finalnie nieco wyższą cenę.

Poszczególne materiały do pakowania powinny być dodatkowo uzupełnione o akcesoria dekoracyjne – wstążki, wypełniacze do pudełek i torebek. Sprawiają one, że odbierając drobiazg czujemy się naprawdę wyjątkowo, bez względu na to, ile taki przedmiot kosztował.

 

Personalizacja opakowań – sposób na skuteczną promocję

2. photos-by-lanty-93S-IZXfxBM-unsplash_600x400

Trzecią z wymienionych cech opakowania było przekazywanie promocyjnych treści. Spotykamy się z tym powszechnie, gdyż obecnie pudełka i torebki pakowe stają się istotnym elementem budowania identyfikacji wizualnej.

Każda duża lub mała marka może bowiem pozwolić sobie na zamówienie spersonalizowanych opakowań, na których znajdują się konkretne treści lub elementy graficzne. Może to być logo, hasło reklamowe lub dane teleadresowe firmy. Wszystkie elementy projektują profesjonalni graficy, aby całość prezentowała się elegancko i nawiązywała do stylu kojarzącego się z konkretną marką.

Do wnętrza często wkłada się także specjalne kartki z podziękowaniami lub krótką informacją o produkcie. Sprawia to, że obdarowani czują się wyjątkowo i lepiej zapamiętują daną markę. Są też bardziej skłonni polecić wyroby producenta swoim bliższym i dalszym znajomym.

Opakowanie – droga do lepszego wypromowania firmy i produktu

Badania podają, że ponad połowa populacji to wzrokowcy. Dlatego pierwsze wrażenie, jakie zrobią na ludziach produkty, ma olbrzymie znaczenie do zbudowania pochlebnego odbioru samego przedmiotu oraz całej firmy. Pozytywne skojarzenia pozostają poza tym na dłużej, budując stabilny wizerunek marki.

Z tego względu powinno się zawsze przykładać dużą wagę do odpowiedniego wyboru opakowań – dopasowanych do przedmiotów, indywidualnych, przykuwających wzrok i stanowiących naszą najlepszą reklamę.