Obsługa klienta to coś, co wymaga ciągłej pracy, wysiłku i uwagi. To postawa i sposób myślenia. Obsługa klienta jest trudna w każdej branży, ale w branży hotelarskiej i to w tak dużym i już niemalże międzynarodowym mieście jak Kraków może być bardzo trudna – bycie na równi pod względem ceny i jakości to tylko dostanie się do czołówki branży, ale dobra obsługa klienta może pomóc wyjść poza tak zaciekłą konkurencję!
Oto kilka wskazówek i przemyśleń, które warto rozważyć, kiedy pracuje się nad strategią obsługi klienta.
Bądź wzorem dla obsługi klienta
Każdy hotel lub restauracja ma swoją legendarną historię o tym jednym pracowniku, który wykraczał poza oczekiwania klienta. Upewnij się, że to ty. Jeśli gość lub klient potrzebuje czegoś, upewniaj się, że wyjdziesz nawet poza jego oczekiwania – to jest dobrym sposobem na zauważenie.
Stań się wzorcem dla innych, aby mogli cię podziwiać.
Ne potrzebujesz tytułu lub stanowiska uprawniającego, być dla innych inspiracją. Niezależnie od tego, jaki masz poziom odpowiedzialności w organizacji, możesz wyjść poza to i stać się wzorem dla innych. Zawsze miej pozytywne nastawienie. Postępujcie z godnością i uczciwością. Staraj się zawsze być pomocnym i przydatnym.
Bądź zaradny
Jeśli gość lub ktoś z współpracowników ma pytanie lub prośbę – staraj się zawsze udzielać pomocy. Jednym z najszybszych sposobów na znalezienie rozwiązania jest postawienie pytania w serwisach społecznościowych takich jak Twitter czy Facebook. Użyj YouTube do dalszej edukacji – zdziwisz się, ile nowych umiejętności możesz się nauczyć z filmów wideo typu How-to. Jeśli nie jesteś pewien czegoś – użyj Google zamiast zgadywania – goście i klienci uwielbiają, gdy pracownicy hotelowi starają się być właściwie pomocni.
Eksperymentuj
Naucz się czytać potrzeby ludzi ludzi,. Dopóki pogłębienie twoich umiejętności psychologicznych nie nie zaszkodzi branży hotelarskiej, w której pracujesz, a wynik jest korzystny dla klienta, w tym relacje z klientem są ulepszane – warto podjąć takie wysiłki, aby odnieść sukces.
Bądź aktywny w swoim zespole
Tylko dlatego, że to nie twoja praca – nie oznacza to, że nie powinieneś pomóc w razie potrzeby. Jeśli jest w jakieś zadanie zaangażowany klient – to zawsze będzie i twoja odpowiedzialność.
Musisz być:
• pomocny,
• innowacyjny,
• samodzielny,
• wesoły,
• wydajny,
• przyjazny,
• przystępny.
Takie umiejętności i cechy są właściwie absolutnie konieczne w zawodach wymagających kontaktów z klientem.
Zapewnij klientom wspaniałe doświadczenie
Bądź częścią tego doświadczenia – nie chodzi tylko o obsługę – chodzi o stworzenie w pełni satysfakcjonującego doświadczenia dla każdego klienta lub gościa. Od chwili, gdy przejdzie przez drzwi hotelu, dopóki nie wróci – buduje swoje doświadczenie. Jakiego rodzaju doświadczenie chciałbyś stworzyć dla każdego gościa? Jak możesz im pomóc mu najlepiej jak potrafisz? Pamiętaj, że każde doświadczenie będzie dużo bardziej owocne, jeśli wyjdziesz naprzeciw oczekiwaniom ucząc się języka swoich gości – angielski to już za mało! Biorąc pod uwagę narodowości turystów pojawiających się w Krakowie godna rozważenia jest nauka języka rosyjskiego w domu, bądź innego popularnego języka jak niemiecki, czy nawet – japoński.
Też myślę o podjęciu pracy jako przewodnik turystyczny po Krakowskich atrakcjach. Tutaj się urodziłem i sporo mógłbym przekazać zwiedzającym 🙂 Problem mam tylko z jezykami ocymi. W tym roku czeka mnie nauka rosyjskiego warszawa po przez skypa, a w przyszłym chcę zacząć frncuski. Mam nadzieję, że mi się uda połączyć pasję z pracą.