Branża muzyczna na Instagramie: jak się promować skutecznie?

instagram-3814080_960_720

W ciągu ostatnich dwudziestu lat przemysł muzyczny zmienił się diametralnie, zwłaszcza jeśli chodzi o to, jak możemy publikować i promować naszą muzykę. Przed erą cyfrową na początku XXI wieku muzycy są związani czymś, co można nazwać infrastrukturą wytwórni, która zwykle wygląda następująco: muzyk zostaje zauważony przez wytwórnię (może to być wytwórnia major lub indie), muzyk podpisuje umowę, a następnie wytwórnia zajmowałaby się wszystkim, od nagrania singla / albumu, przez publikację muzyki, po jej promocję.

A co dzisiaj? Podczas gdy infrastruktura jest nadal dostępna dla celebrytów i nagrodzonych wieloma platynowymi muzykami, reszta z nas musi być kreatywna i żonglować różnymi zadaniami. Oprócz oczywistego tworzenia i nagrywania muzyki, wschodzący muzyk musi również zajmować się wszystkim, od projektów graficznych, przez występy, tworzenie stron internetowych i utrzymywanie obecności w Internecie / mediach społecznościowych.

I tu właśnie wkracza Instagram jako jedna z największych platform mediów społecznościowych. Nie jest tajemnicą, że głównym rynkiem docelowym każdej muzyki, niezależnie od gatunku, są zazwyczaj osoby młodsze poniżej 35 roku życia. 31% internautów w wieku 18-34 i 32 lata % użytkowników w wieku od 25 do 34 lat jest aktywnych na Instagramie. Ponadto na Instagramie jest prawie 50-50 użytkowników płci męskiej i żeńskiej.

Innym kluczowym powodem, dla którego Instagram jest świetną platformą do promowania Twojej muzyki, jest fakt, że jest naprawdę wszechstronny: możesz wybierać między „tradycyjnymi” postami, IGTV i Stories oraz różnymi opcjami reklamowymi.

Ale jak dokładnie możemy wykorzystać Instagram do promocji naszej muzyki? Oto nasze najlepsze wskazówki, jeszcze więcej znajdziesz ich pod linkiem: https://fejmowo.pl/produkt/instagram-followers-obserwujacy-1000-realni/ .

Zoptymalizuj swoje biografie na Instagramie

Niestety, niewielu niezależnych i wschodzących muzyków poświęciło wystarczająco dużo uwagi swojej biografii na Instagramie. Twoja biografia na Instagramie może być bardzo skuteczną platformą do przedstawienia się i zaangażowania fanów. Oto kilka wskazówek, jak zoptymalizować swoją biografię:

Pouczająca i wciągająca historia

Trzeba przyznać, że w naszym Bio nie mamy dużo miejsca, ponieważ dostajemy tylko 150 znaków i nic więcej. Dlatego bardzo ważne jest, aby mądrze z nich korzystać. Chociaż możemy być kreatywni i stosować wiele różnych podejść, oto kilka pomysłów, które możesz wypróbować.

-Opisz swoją muzykę. Jako muzyk może być trudno obiektywnie dopasować swój unikalny dźwięk do jednego gatunku, ale powinieneś spróbować.
-Możesz porozmawiać o najważniejszych i ostatnich rzeczach, które zrobiłeś ze swoją muzyką (obecnie nagrywasz, wydałeś singiel, w trasie itp.)
-Jeśli możesz, uwzględnij osiągnięcia, nagrody i najważniejsze wydarzenia zawodowe. Bądź uczciwy i upewnij się, że Twoje osiągnięcia są ważne.
-Jeśli zostałeś sprawdzony przez wybitne media lub wpływowe osoby, możesz również dołączyć te informacje do swojej biografii.

Z pewnością istnieją inne metody, których możesz użyć na Instagramie do promowania swojej muzyki, ale jak widzisz, Instagram może być bardzo wszechstronną platformą do przedstawiania swojej pracy większej liczbie osób, a zwłaszcza do angażowania fanów (i potencjalnych fanów).