Gadżety reklamowe – sitodruk, czy full print?

magnifying-glass-541625_1280

Jak zaprojektować produkt promocyjny? Która metoda nadruku niestandardowego logo jest najlepsza? Jaka jest różnica między sitodrukiem a pełnokolorowym nadrukiem logo? Dlaczego nazywają to drukowaniem w 4 kolorach? Te i wiele innych z pewnością znajdą się wśród twoich palących pytań, jeśli chodzi o gadżety reklamowe Kraków – a my postaramy się w tym artykule odpowiedzieć na jak najwięcej z nich.

Personalizacja produktu promocyjnego

To zadanie jest bez wątpienia najważniejszym aspektem sukcesu lub porażki tego produktu. W końcu, jeśli nie jest ściśle związany z Twoją marką i nie prezentuje Twojego logo, jak ma to rozprzestrzenić świadomość marki? W większości przypadków tak się nie stanie. Dlatego tak ważne jest, aby nauczyć się najlepszych sposobów personalizacji produktów promocyjnych dla klientów, pracowników i wszystkich innych osób, z którymi chcesz się reklamować. W tym artykule omówimy garść najlepszych i najczęściej używanych metod, a także przedstawimy mocne i słabe strony każdej metody. Naszym celem jest umożliwienie Ci dokonywania najlepszych wyborów personalizacji promocyjnej, aby przenieść wysiłki brandingowe Twojej firmy na wyższy poziom!

Jeśli interesuje Cię jedna konkretna metoda, przejdź od razu do niej. Sugerujemy jednak przeczytanie ich wszystkich, ponieważ zapewni to najwięcej informacji i pozwoli dokonać najlepszych możliwych wyborów w przyszłych działaniach promocyjnych.

Co to jest sitodruk?

Sitodruk to proces nanoszenia wzoru na dany przedmiot za pomocą wstępnie wyciętych szablonów, przez które przelewa się i zamiata kolorowy tusz. Przenosi to atrament w określone miejsce na dekorowanym przedmiocie, dodając kolor do szablonu. Ponieważ niektóre z tych szablonów są wykonane z jedwabiu, czasami używa się terminu „sitodruk”. Sitodruk jest jedną z najtańszych metod projektowania produktów promocyjnych, dlatego świetnie sprawdza się w przypadku artykułów promocyjnych, które są zamawiane w dużych ilościach. Jest to również przydatne w przypadku przedmiotów, które mają tylko jeden kolor w projekcie logo, ponieważ większość innych metod kosztowałaby więcej, ale nie byłaby bardziej skuteczna.

Zauważ, że zwykle tak jest, ale nie zawsze tak jest. Sitodruk sprawdza się dobrze w przypadku logo w stylu minimalistycznym i jeśli chodzi o gadżety reklamowe, które mają stosunkowo proste projekty.

Co to jest druk w pełnym kolorze?

Nadruk w pełnym kolorze może być wykonany na wiele sposobów i jest znany pod wieloma różnymi nazwami. Możesz usłyszeć, że jest to określane jako:

  • druk termotransferowy,

  • druk 4-kolorowy,

  • reprodukcja fotograficzna,

  • sublimacja,

  • wiele różnych nazw marek.

Podczas gdy reprodukcja fotograficzna i sublimacja to nazwy, które są czasami używane w odniesieniu do procesu drukowania w pełnym kolorze, nie są one poprawne technicznie, ponieważ odnoszą się do różnych metod zdobienia. Druk termotransferowy można podzielić na winylowe i cyfrowe. W przypadku winylu wzory są wycinane z materiału winylowego, a następnie przenoszone na produkt promocyjny za pomocą prasy termicznej. W przypadku cyfrowego druku termotransferowego atrament solwentowy jest nakładany na specjalny rodzaj papieru termotransferowego, który jest następnie przenoszony na dekorowany przedmiot w prasie termicznej.