O czym mówi konwersja sprzedaży na stronie WWW i jak ją podnieść

585076-636358943979838451-16x9

Konwersja sprzedaży jest stosunkiem ilość osób wchodzących na Twoją stronę internetową, do ilości osób, które dokonały zakupu (zamówienia). Stanowi więc jedną z najważniejszych metryk, której każdego dnia powinien przyglądać się każdy przedsiębiorca, prowadzący e-biznes.

Konwersja, konwersja. Co z niej wynika?

Z konwersji w twoim sklepie internetowym wynika ile zamówień, ile zakupów zostało złożonych na 100 użytkowników. Jeśli więc 5 na 100 osób dokonuje zakupu, konwersja sprzedaży wynosi dokładnie 5%. Im większa próba, tym bardziej realne wyniki i mniejsze prawdopodobieństwo błędów czy odchyleń w przyszłości. Konwersję warto badać również ze względu na źródła.

Na przykład konwersja sprzedaży z wejść organicznych z Google wyniesie 7.5%, ale już z reklam Facebooka tylko 2.5%. Średnia konwersja wynosić zatem będzie 5%, ale z powyższego przykładu widać, że bardziej opłaci się inwestować w pozycjonowanie i optymalizację strony, aniżeli zwiększać nakłady na reklamę na FB (choć wcale nie należy z niej rezygnować – o ile tylko jest ona rentowna, czyli przynosi większe zyski niż kosztuje).

Konwersję należy badać regularnie i cały czas się jej przyglądać by można było reagować. Zarówno wtedy kiedy obroty firmy spadają, jak i wzrastają (jeśli dostrzeżesz potencjał w jednym ze źródeł to szybko możesz zintensyfikować działania w jego obrębie i przejąć taki rynek).

Jaka konwersja jest dobra, a jaka jest niska?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to jaka wysokość konwersji jest dobra, a jaka zła. Każda branża jest bowiem inna. Należy zatem przede wszystkim sprawdzić rentowność poszczególnych źródeł. Ogólnie przyjmuje się, że konwersja na sklepie internetowy czy stronie WWW, która uznawana jest za dobrą wynosi powyżej 3%, czyli 3 zakupy na 100 odwiedzających, choć wcale nie musi to być reguła.

Ważniejsza sprawa jest taka by konwersja utrzymywała się na stałym poziomie (nie spadała poniżej pewnej wartości), a także by regularnie starać się tę konwersję podnosić.

Jak podnieść konwersję sprzedaży w sklepie internetowym?

Aby podnieść wysokość konwersji sprzedaży w sklepie internetowym, trzeba się zastanowić dlaczego (np. w przypadku konwersji 5%), aż 95 na 100 odwiedzających nie dokonuje zakupu. Powodem może być zwykła ciekawość w przeglądaniu twojej oferty (brak chęci dokonania zakupu), trafienie na stronę przez przypadek. Gorzej jeśli zakup nie zostaje sfinalizowany, bo strona nie działa, bo nie dajesz możliwości wyboru pożądanej formy dostawy czy płatności. Te sytuacje należy monitorować, badać i poprawiać, by zwiększać zarobki twojej firmy.