Minimalistyczna postawa w pracy to wspaniały sposób na zwiększenie efektywności i poprawienie samopoczucia. To również metoda wypełniania obowiązków w taki sposób, aby nakierować swoją uwagę na priorytety. Oto kilka rad, jak osiągnąć minimalizm w pracy.
Zrób porządek na swoim stanowisku pracy
Nic tak nie odciąga uwagi, jak chaos panujący w naszym najbliższym otoczeniu. Aby go zredukować, zacznij od posprzątania stanowiska pracy. Zbędne rzeczy na biurku powinny trafić do szuflady, dokumenty do segregatorów, a pliki rozrzucone po pulpicie do odpowiednich folderów. Wówczas możesz zacząć porządkować pomieszczenie, w którym przebywasz, oczywiście w miarę własnych możliwości. Ustaw odpowiednio biurko, ubranie umieść na przeznaczonym do tego wieszaku, a wszelkie przybory np. pojemniki na jedzenie schowaj tam, gdzie ich miejsce.
Ustal priorytety
W osiągnięciu minimalizmu pracy pomoże szczególnie ustalenie priorytetów wykonywanych obowiązków. Uwaga powinna być skupiona na aktualnych problemach, projektach oraz przetargach. Co więcej, wszelkie przedsięwzięcia muszą być związane z Twoim działem i z zakresem obowiązków, które pełnisz. W przeciwnym wypadku przejmiesz cudze obowiązki, jednocześnie zaniedbując swoje. Pomóc w ustalaniu priorytetów może rozpisanie zadań na kartce bądź w pliku tekstowym. Dobrym pomysłem jest również konsultacja z przełożonymi, którzy powinni wyznaczać cele oraz realizacje na bieżąco.
Odpoczywaj
Praca powinna być wykonywana nie tylko w skupieniu, lecz również po należytym odpoczynku. Zmęczone umysł i ciało nie są w stanie efektywnie pracować przez cały dzień. Dlatego zadbaj o nie robiąc sobie przerwy. Spaceruj, rozprostowuj kończyny, ruszaj się, dotleniaj. W czasie relaksu możesz ustala kolejne priorytety i porządkować w głowie zadania, które zostały Ci przydzielone. Pamiętaj, że najlepszy odpoczynek jest na zewnątrz, przy dostępie światła naturalnego i przy braku ekranów.