Przenosisz pracownika z krakowskiego oddziału do Warszawy? Przypominamy o jakich kwestiach nie możesz zapomnieć!

kwatera3

Wysłanie pracowników z Krakowa do pracy w oddziałach w Warszawie staje się coraz bardziej powszechne w dzisiejszym świecie biznesu. Istotne jest, aby umowa pracownika odzwierciedlała, czego oczekuje się od niego w nowej roli w w nowym miejscu. Trzeba też wyjaśnić wszystko, co ważne jest w tematach takich jak:

Poniżej kilka najlepszych wskazówek, o których powinni myśleć pracodawcy, wysyłając swoich pracowników do pracy w Warszawie.

1) Kto powinien być pracodawcą?

Jednym z pierwszych pytań, które należy zadać, jest to, kto powinien być pracodawcą, gdy pracownik przenosi się do biura w innym mieście. Może to być obecny pracodawca lub, alternatywnie, pracodawca-gospodarz, jeśli istnieje odpowiedni podmiot w miejscu docelowym, np. spółka zależna lub siostrzana.

2) Umowa o pracę

Niezależnie od tego, czy pracownik pozostaje z obecnym pracodawcą, czy przenosi się do pracodawcy-gospodarza, umowa o pracę będzie musiała zostać zmieniona.

Pracownik będzie oczekiwał nieprzerwanej pracy z obecnym pracodawcą i musi to być określone w umowie, aby uniknąć sporów. Jest to niezwykle ważne, ponieważ oferuje pracownikowi ochronę przed nieuzasadnionym zwolnieniem i daje im prawo do odprawy w zależności od ich usług. Jednostronna zmiana nie może być wymuszona w imieniu pracodawcy, więc wszystkie zmiany muszą być umiejętnie wynegocjowane.

3) Kluczowe warunki zawarte w zmianach lub nowej umowie

Konieczne jest określenie czasu trwania zlecenia pracownika w Warszawie w umowie. Na przykład. Jeśli pracownik ma ustalony termin w nowym mieście – „będziesz mieszkać w Warszawie przez ustalony okres 24 miesięcy” albo będziesz mieszkać w Warszawie przez czas nieokreślony”.

Czy powinien istnieć okres próbny?

Znasz swojego pracownika, ale nie wiesz, jak dostosuje się do życia w nowym mieście. Dlatego rozsądnie jest napisać okres próbny do umowy.

4) Kwestie umowne podczas zlecenia

Konieczne jest, aby pracodawca rozważył, w jaki sposób lokalne obyczaje i przepisy obowiązujące w Warszawie wpłyną na pracę pracownika.

Godziny – godziny pracy mogą być inne, a od pracownika oczekuje się przestrzegania lokalnych praktyk.

Raportowanie – pracodawca musi zdecydować, do kogo pracownik będzie się zgłaszać podczas pracy w nowym mieście.

Skargi i kwestie dyscyplinarne – pracodawca musi wskazać, do kogo pracownik powinien się udać w przypadku zażalenia – czy będzie to normalny menedżer lub szef w nowym mieście?

Szkolenie – Pracodawca musi zdecydować, czy jego pracownik podlega ciągłym obowiązkom w zakresie rozwoju zawodowego. Muszą również zdecydować, czy te obowiązki mogą zostać zawieszone podczas pracy w nowym mieście, a jeśli nie, to czy będą one wiązać się z powrotem do pierwotnego miejsca pracy w celu wypełnienia obowiązków szkoleniowych?

Pracodawca musi też zastanowić się, co się stanie, jeśli pracownik przejdzie do firmy konkurencyjnej po przybyciu do stolicy. Jeśli w umowie zostaną zapisane odpowiednie klauzule, możliwe będzie odzyskanie części kosztów przeniesienia pracownika.