Zalety korzystania z sauny

woman-gd3ffb6fd8_640

Sauna, czyli łaźnia parowa, to idealna forma relaksu, jaką znali już starożytni Rzymianie. Regularne korzystanie z [link]saunarium[/link] przynosi wiele korzyści dla zdrowia, jednak nie każdy może czerpać z niej przyjemność. Jakie są zalety wizyt w saunie i komu mogą przynieść więcej szkody niż pożytku?

Działanie sauny

Sauną nazywa się pomieszczenie, w którym panuje temperatura nawet do 100 stopni Celsjusza. Wilgotność uzależniona jest od rodzaju sauny i może być niska lub wysoka. Już kilka minut przebywania w takim otoczeniu powoduje zwiększenie temperatury ciała do około 40 stopni. Skutkiem tego jest wyczuwalny wzrost tętna oraz intensywne pocenie się.

Poprawa wydolności układu krążenia

Łatwo się domyślić, że wzrost temperatury otoczenia wpływa na ciało poprzez zwiększenie tętna. Układ sercowo-naczyniowy zmuszony jest do większej pracy, co przekłada się na większą wydolność układu krążenia. W praktyce oznacza to przede wszystkim obniżenie ciśnienia krwi i poprawę pracy serca. Odnotowuje się również korzystny wpływ na komórki śródbłonka naczyń.

Detoks dla ciała

Regularne saunowanie bardzo skutecznie oczyszcza organizm. Poprzez pocenie ciało wyzbywa się wszelkich toksyn nagromadzonych z jedzenia, picia i powietrza. Wchodząc do sauny na kilka minut człowiek jest w stanie pozbyć się nawet około pół litra potu! To wystarczający dowód na to, że chodzenie na saunę przynosi wiele korzyści zdrowotnych.

Przyspieszenie metabolizmu

Odwiedzanie sauny poleca się między innymi osobom, które dbają o sylwetkę. Obok przyspieszenia tętna, saunowanie przyspiesza również metabolizm – o około 20 procent. Nie należy traktować tego jako skuteczny sposób na pozbycie się tkanki tłuszczowej. W tym celu stosuje się zbilansowaną dietę i aktywny tryb życia. Sauna jest jedynie przyjemnym dodatkiem, który pozwoli dodatkowo zrelaksować umysł po ciężkim dniu.

Brzmi fajnie? Sprawdź ofertę Parku Wodnego pod Krakowem: https://www.parkwodny.pl/saunarium/ 

Zwiększona odporność organizmu

Podczas przebywania w saunie dochodzi do zwiększenia produkcji białych i czerwonych krwinek. To wpływa bezpośrednio na lepszą odporność, ponieważ system immunologiczny działa sprawniej, jeśli krąży w nim większa ilość czerwonych krwinek.

Wniosek? Wizyty w saunie to nie tylko przyjemny rytuał, ale i relaks zwiększający odporność organizmu.

Lepszy stan skóry

Kolejną zaletą saunowania jest nawilżenie i zwiększona elastyczność skóry. Kilka minut w łaźni parowej znacznie poprawi ukrwienie skóry i doprowadzi do usuwania martwych komórek naskórka. Mocno nawilżona skóra oznacza wygładzenie zmarszczek, odświeżenie i rozjaśnienie cery. To szczególnie dobra informacja dla pań dbających o wygląd zewnętrzny.

Przeciwwskazania

Przyjemnym wizytom w saunie nie każdy może się poddać. Warto mieć tego świadomość i skonsultować swoją decyzję z lekarzem. Nie zaleca się saunowania osobom z problemami mięśnia sercowego oraz kobietom w ciąży. Przewlekłe choroby (w tym nowotwory) oraz wszelkie zmiany skórne również wykluczają z uczestnictwa w parowych rytuałach. Z sauny nie mogą korzystać też osoby z miażdżycą czy z zaburzeniami krzepnięcia krwi.