W jaki sposób Kraków wykorzystuje social media do promocji?

pexels-photo-1061588

Istnieje wiele rozwiązań, które można wykorzystać do promocji w social mediach. Jedne pozwalają osiągnąć natychmiastowe rezultaty, w innych przypadkach, trzeba uzbroić się w cierpliwość. A w jaki sposób promuje się Kraków w mediach społecznościowych? Co sprawia, że wzbudza tak ogromne zainteresowanie?

Niezaprzeczalnie Kraków jest jednym z piękniejszych miast, więc sama jego historia, ilość atrakcji oraz lokalni mieszkańcy sprawiają, że cieszy się ogromną popularnością. Jednak na pewno wykorzystano jakieś triki, by tę popularność podnieść. Jak? Kraków postawił przede wszystkim na social media, a w szczególności na real time marketing. Na czym dokładniej opiera się takie działanie? Jak real-time marketing wykorzystuje Kraków i co dzięki temu osiągnął?

Czym jest real-time marketing?

Pod pojęciem real-time marketing, zwanego też marketingiem czasu rzeczywistego, kryje się reagowanie na popularną sytuację lub aktualne wydarzenia kulturalne, polityczne oraz społeczne do komunikacji z odbiorcami w social mediach. Kraków, zdając sobie sprawę z tego, jak ogromne korzyści niesie śledzenie bieżącej sytuacji i odniesienie się do niej, nauczyło się czujności, jak również szybkiego reagowania. Można nawet uznać, że w tej dziedzinie Kraków pozostaje bezkonkurencyjny. Ma świadomość, że aby ich komunikaty dobrze się przyjęły, muszą być zwięzłe i klarowne, opatrzone interesującą grafiką oraz odpowiednimi hashtagami. Dzięki temu posty zyskują identyfikację z danymi sytuacjami, czy wydarzeniami, a potencjalni odbiorcy mogą o wiele łatwiej odczytać kontekst reklamy.

Jak Kraków wykorzystuje real-time marketing?

Tak naprawdę real-time marketing można wykorzystać w każdej branży, więc Kraków ma pod tym względem bardzo szerokie pole do popisu. Pomimo iż działania opierają się głównie na spontaniczności, to Kraków zawsze jest krok naprzód i wcześniej planuje sobie kalendarz i umieszcza w nim wydarzenia, które wzbudzą społeczne zainteresowanie. Przykłady? Koncerty w Krakowie, mecze sportowe, jak również debaty polityczne. W ten sposób mogą monitorować wydarzenia, które mogą stać się źródłem ich inspiracji.

Co daje real-time marketing w mediach społecznościowych?

Pewnie w tym momencie wiele osób się zastanawia, co takiego zyskuje Kraków poprzez taką, a nie inną formę promocji w mediach społecznościowych. Odpowiedź jest jedna – wiele! Przede wszystkim jest oryginalny. Pomimo tego, że real-time marketing istnieje już dosyć długo, to w naszym kraju nadal niezbyt wielu przedsiębiorców, czy też miast go wykorzystuje do promocji, a szkoda, bo kryje w sobie ogromny potencjał. A co zrobił Kraków? Postawił na oryginalność i jak widać, bardzo dobrze na tym wychodzi. Cieszy się nieposzlakowaną opinią w social mediach, potrafi przyciągnąć zainteresowanie nawet ludzi spoza granic naszego kraju i budować z nimi relacje. Inne miasta nie dość, że pewnie mu zazdroszczą, to jeszcze mogą się od niego uczyć.