SEO i nie tylko, czyli kim jest ekspert eCommerce?

wordcloud-679950_960_720

Kiedyś eCommerce wyglądał zupełnie inaczej niż dzisiaj. Handel elektroniczny to obecnie branża warta biliony i chociaż od tamtej pory wszystko się zmieniło, jedyną rzeczą, która pozostała niezmienna, jest potrzeba dobrych specjalistów od handlu elektronicznego. Ponieważ małe i duże firmy nadal przechodzą na tryb online, specjaliści eCommerce stają się coraz ważniejsi.

Z tego przewodnika dowiesz się, czym jest ekspert eCommerce, czym się zajmuje, jakie umiejętności są potrzebne, aby rozpocząć karierę w handlu elektronicznym oraz wiele innych ciekawych rzeczy, z których może skorzystać każdy seo sklep internetowy i to w naprawdę dużym stopniu.

Czym zajmuje się specjalista ds. Handlu elektronicznego?

Specjalista eCommerce jest odpowiedzialny za zaprojektowanie i wykonanie strategii marketingowej eCommerce w celu promocji produktów i usług firm internetowych z wykorzystaniem wszystkich dostępnych kanałów marketingowych.

Wyobraź to sobie:

Jesteś właścicielem firmy i decydujesz się sprzedawać swoje produkty online. Chcesz wprowadzić tę zmianę, ale nie wiesz, jak to zrobić. Ekspert ds. Handlu elektronicznego pomaga właścicielom firm w optymalizacji strategii marketingowej handlu elektronicznego w celu zwiększenia sprzedaży produktów.

Szkolenie z marketingu cyfrowego

Specjalista ds. Handlu elektronicznego zajmuje się aspektami takimi jak:

  • Marketing strony internetowej

  • Zarządzanie witryną

  • Kampanie marketingowe eCommerce

  • Zwiększanie rankingów i ruchu dzięki SEO eCommerce

  • Optymalizacja stron docelowych w celu zwiększenia sprzedaży

  • Optymalizacja stron produktów dla lepszej widoczności w wyszukiwarkach

  • Prowadzenie płatnych kampanii w Google, Facebooku i innych kanałach

  • Radzenie sobie z lejkami email marketingowymi

  • Prowadzenie kampanii up-sellingowych i cross-sellingowych


Ogólnie rzecz biorąc, specjalista eCommerce jest odpowiedzialny za sprawne funkcjonowanie działu eCommerce w firmie. W dużych firmach menedżer eCommerce jest bezpośrednio nadzorowany przez menedżera ds. Marketingu cyfrowego.

Jakich umiejętności potrzebujesz, aby zostać specjalistą eCommerce?

Oprócz specjalistycznych umiejętności, które zobaczymy poniżej, specjalista ds. Handlu elektronicznego musi mieć umiejętności analityczne, komunikacyjne i krytycznego myślenia. Umiejętności analityczne – skuteczna strategia biznesowa online analizuje dane internetowe i ruch online w celu zwiększenia sprzedaży i zwrotu z inwestycji. Obejmuje to analizę wskaźników witryny, relacji z klientami i informacji o konkurencji.

Komunikacja – odnoszący sukcesy biznes online buduje relacje z klientami na całe życie. Ekspert eCommerce wie, jakie strategie marketingowe będą najlepiej komunikować się z odbiorcami. Krytyczne myślenie – specjaliści od e-commerce nie decydują się na ogólne pomysły. Zamiast tego wykorzystują dane i badania, aby zidentyfikować najskuteczniejsze strategie online. Pierwszym krokiem do osiągnięcia czegoś nowego jest nauczenie się jak najwięcej na ten temat. W przypadku eCommerce najlepszym podejściem jest obranie dobrego kursu eCommerce.

Artykuł Powstał Podczas Współpracy z Seochess.pl