Public Relations – stare wyzwania, nowe podejście

stand-6105183_1280

Wbrew powszechnemu przekonaniu, świat przedinternetowy nie można nazwać ciemnymi wiekami reklamy. Tradycyjne metody odniosły sukces (i nadal się cieszą powodzeniem). Współpraca z PR-owcem dała Ci możliwość nawiązania kontaktu z dziennikarzami i redaktorami.

Ale jest tak, jak mówią: im więcej rzeczy się zmienia, tym bardziej pozostają takie same.

Blogi i media społecznościowe powstały wraz z nową kulturą startupów technologicznych i zmieniły sposób, w jaki firmy zwracały na siebie uwagę. Startupy wykorzystały swoją hakerską mentalność i zastosowały ją w marketingu. W ten sposób narodził się hacking wzrostu. Hakerzy wzrostu opracowali własne metody przyciągania uwagi znanych blogów, tradycyjnych mediów i ich idealnych odbiorców. Metody obejmowały wykorzystanie SEO, mediów społecznościowych i content marketingu.

Teraz każdy jest twórcą mediów. Oczywiście obniża to barierę wejścia. Jeśli potrafisz tworzyć własne media, nie potrzebujesz, żeby zrobili to za Ciebie dziennikarze, prawda?

Gdyby to była prawda, branża PR byłaby nieistotna. Ale tak się nie stało. Teraz jest na to większe zapotrzebowanie niż kiedykolwiek.

PR nadal łączy Cię z medialnymi strażnikami, ale stosuje inne podejście niż w czasach, gdy tradycyjna reklama była normą. Musiał się zmienić, aby nadążyć za nowymi formami marketingu i technikami zmiany ról, takimi jak hackerzy wzrostu. Ale nie daj się zwieść. PR nigdzie się nie wybiera.

Zobacz, jak agencja pr może zwiększyć ruch w Twojej witrynie

1. SEO – odblokuj ogromne ilości ruchu SEO. Zobacz prawdziwe wyniki.
2. Content Marketing – zespół tworzy epickie treści, które będą udostępniane, zdobywają linki i przyciągają ruch.
3. Paid Media – skuteczne płatne strategie z wyraźnym ROI.

Nowa cyfrowa twarz PR

PR ewoluuje szybko, aby nadążyć za duchem czasu: PRowcy inaczej łączą się z dziennikarzami. Dawno minęły czasy po prostu dyskutowali przez telefon. Każdy dziennikarz ma swój własny styl komunikacji. Niektórzy nadal wolą rozmowy telefoniczne, podczas gdy inni wolą, aby publicyści napisali im nową historię lub wysłali im e-mail.

Specjaliści od PR muszą pracować dużo ciężej. Z całym hałasem w Internecie, muszą dołożyć wszelkich starań, aby się wyróżnić. Fakt, że publicyści są zmuszani do pokazywania ROI z PR i cofania się od długoterminowego celu, aby robić większe i lepsze rzeczy, jest świetnym odzwierciedleniem branży PR. Oznacza to, że prawdziwymi twórcami są ci, którzy się rozwijają.

Publicyści muszą pokazać, dlaczego profesjonalny PR ma znaczenie. Wszyscy myślą, że sami mogą robić PR. To częściowo prawda. Ale to od publicystów zależy, czy wniesie wartość profesjonalnego PR do kampanii marketingowej.

Specjaliści PR potrzebują większej, szerszej listy kontaktów. Publikowanie wiadomości nie jest już prerogatywą dziennikarzy. Wiadomości często pojawiają się jako pierwsze na blogach lub na Twitterze. Aby nadążyć za tymi zmianami, PR-owcy muszą budować kontakty z influencerami na nowych mediach, a także utrzymywać kontakty w starym świecie tradycyjnego dziennikarstwa.

Polecamy:
Czego nauczysz się w Krakowie? Kursy języka niemieckiego