Jak prowadzić kampanie Google Ads w małej lub średniej firmie?

ed6e23799d2c72dbbcca9c6cd0ef999a

Firmie, której zależy na wykorzystaniu swojego potencjału, niezależnie od jej wielkość, można polecić kampanie Google Adwords. Jest to niezwykle skuteczne narzędzia reklamowe, które nie wymaga dużego kapitału. Kluczowe jest to, aby opracować odpowiedni plan działania, dotrzeć do swojej grupy docelowej i utrzymywać pozytywne, długotrwałe relacje z klientami. Google Ads to sposób na zwiększenie skuteczności i zasięgu reklamy strony internetowej. Będzie to świetne uzupełnienie pozycjonowania, pozwoli jeszcze szybciej uzyskać pożądane zyski sprzedażowe.

W jaki sposób prowadzić kampanie Google AdWords?

Kampanie Google Adwords powstały między innymi po to, aby wspomagać mniejsze i średnie przedsiębiorstwa w pozyskiwaniu klientów i budowaniu trwałych relacji. Jest to narzędzie reklamowe polegające na wyświetlaniu linków w wynikach wyszukiwania Google osobom rzeczywiście zainteresowanym ofertą, danymi produktami. Pierwszym krokiem będzie oczywiście skonfigurowanie konta reklamowego Google Ads, aby można było przeprowadzić kampanię. Powinno się stworzyć oddzielne kategorie produktów i kampanie do nich. Istotne jest to, aby utworzone grupy reklamowe były bardzo szczegółowe. Warto podzielić je według lokalizacji, nazw produktów i ich marek, typów dopasowań słów kluczowych. Istotne jest to, aby zawęzić grupę odbiorców reklamy do osób, które są zainteresowane oferowanymi usługami/produktami. Można wziąć pod uwagę odwiedzane przez nich strony, używane aplikacje mobilne, wiek. Istotne w kampaniach Google Ads jest to, aby wyeliminować przypadkowe kliknięcia. Można to uzyskać, jeśli dopasuje się ścisłe słowa kluczowe oraz zastosuje wykluczające słowa i frazy. Nietrafione kliknięcia to strata pieniędzy, dlatego warto odpowiednio zoptymalizować kampanię, skierować ją do potencjalnych klientów. Świetnym rozwiązaniem będzie wyświetlanie reklam osobom zamieszkującym obszary, w których firma oferuje swoje usługi i produkty.

Skuteczna kampania Google Ads, czyli jaka? O czym należy pamiętać?

Bardzo ważną kwestią w przypadku kampanii Google Ads jest to, aby zadbać o stworzenie skutecznego, atrakcyjnego tekstu reklamowego. Musi zawierać on treści wartościowe dla potencjalnych klientów, zachęcać ich do kliknięcia w płatny link kierujący do witryny. W tym celu trzeba poznać potrzeby i preferencje grupy docelowej, po czym należy to wyróżnić swojej reklamie. Znaczenie ma również analizowanie konkurencji. Zadbać trzeba o przedstawienie korzyści płynących ze zdecydowania się na daną ofertę. Podczas pisania testu reklamowego należy pamiętać o tym, aby był on czytelny, konkretny. Kolejną kwestią jest to, aby strona www, do której mają kierować linki sponsorowane, była profesjonalnie zbudowana i responsywna. Należy zadbać o jej zoptymalizowanym, musi stać się przyjazna dla użytkowników i wyszukiwarki Google. Warto kierować odbiorcę reklamy na konkretną podstronę zamiast na stronę główną witryny. Bardzo istotne jest szybkie ładowanie strony www i umieszczenie ważnych wezwań do działania. Uruchomiona kampania reklamowa musi być cały czas monitorowana i modyfikowana zgodnie z pojawiającymi się zmianami. Warto też pomyśleć o zastosowaniu rozszerzenia reklam, aby mieć więcej możliwości docierania do potencjalnych klientów i zachęcania ich do skorzystania z oferty.