Ludzie coraz więcej czasu spędzają na przeglądaniu stron internetowych, dlatego bardzo opłacalnym posunięciem jest inwestycja w szeroko pojęty marketing internetowy. Doskonałym rozwiązaniem dla rozwijających się firm będzie pozycjonowanie, dzięki któremu można zaistnieć w sieci, zdobyć nowych klientów, zwiększyć zyski i nawiązać równorzędną walkę z konkurencją.
Pozycjonowanie stron internetowych – co za tym przemawia?
Pozycjonowanie stron niesie za sobą wiele zalet. Prowadzi do poprawy widoczności prowadzonej strony www w wyszukiwarce Google. W ten sposób właściciele witryn docierają z ofertą do wybranej grupy docelowej, zwiększają rozpoznawalność marki i troszczą się o to, aby ich strona była łatwa do odnalezienia.
Reklama w wyszukiwarce ma coraz większe grono zwolenników, a to z tego względu, iż zwiększa widoczność witryny na starannie dobrane frazy opisujące prowadzoną działalność. Pozycjonowanie można podzielić na dwa podstawowe rodzaje:
- on-site – działania realizowane na stronie www (np. naprawianie technicznych błędów, optymalizacja treści, wprowadzenie linkowania wewnętrznego),
- off-site – działania wykonywane poza stroną www (np. pozyskanie linków kierujących do danej strony, m.in. poprzez artykuły sponsorowane).
Najlepiej porozumieć się w tym zakresie z doświadczonymi specjalistami, np. z agencji marketingowej lub interaktywnej i przedstawić im swoje cele oraz potrzeby. Na tej podstawie zostanie uruchomiona profesjonalna i skuteczna kampania Google Ads wraz z pozycjonowaniem.
Pozycjonowanie stron internetowych – jak to wygląda w praktyce?
Zabierając się za pozycjonowanie stron trzeba mieć pełną świadomość tego, że na samym początku przeprowadza się audyt SEO, a dopiero później dobiera się frazy kluczowe i strategię pozycjonowania. Jeśli właściciele witryn przejdą przez powyższe etapy będą mogli się zająć techniczną optymalizacją strony internetowej, przygotowaniem nowych treści i publikacją artykułów sponsorowanych. Na sam koniec pozostaje zająć się cyklicznymi pracami na witrynie (artykuły, rozbudowa i optymalizacja treści, regularne audyty, eliminowanie błędów, itd.).
Prawidłowo wykonane pozycjonowanie doprowadzi do tego, że strona zyska na wiarygodności i będzie doskonale widoczna w wyszukiwarce Google. To z kolei może się przełożyć na większą liczbę klientów, wzrost konkurencyjności i poprawę jakości firmowej witryny internetowej. Warto jednak uzbroić się w cierpliwość, ponieważ pierwsze efekty pozycjonowania stron www mogą się pojawić dopiero po kilku miesiącach. Zarówno reklama Google Ads, jak i pozycjonowanie mają swoje mocne strony, dlatego opłacalnym krokiem jest skorzystanie z obu tych propozycji. Dużo zależy od budżetu.
Artykuł powstał przy współpracy Agencji SEO i SEM internetica.pl
Polecamy:
– Portale ogłoszeniowe – dlaczego są tak popularne?