Poszukiwanie pracy w social mediach

facebook-instagram-logos-266246

Większość dziedzin życia przeniesionych zostało bezpośrednio do Internetu. Wraz z nimi rynek pracy. Oferty i ogłoszenia od różnorodnych pracodawców dostępne są na wyciągnięcie ręki. Wiele z nich pojawia się również w social mediach, mimo iż wydaje się, że to niepopularny kanał dla rynku pracy.

Grupy łączące poszukujących pracy

Najwięcej ofert pracy w social mediach pojawia się na grupach łączących ludzi poszukujących zatrudnienia. Ogłoszenia zamieszczane tam pochodzą zarówno od mikrofirm i osób prywatnych, jak i bezpośrednio przez specjalistów HR danego przedsiębiorstwa. W związku z tym, iż portale społecznościowe skupiają ludzi z różnych środowisk i branż, ofert pracy jest tam zdecydowanie więcej niż w innych tego typu miejscach w sieci. Oczywiście oznacza to również dużą ilość ogłoszeń od oszustów i ofert SPAMu o charakterze reklamowym, a nie rekrutacyjnym.

Konta społecznościowe portali ogłoszeniowych

Portale ogłoszeniowe (m.in. Pracuj.pl) mają również swoje oficjalne konta w mediach społecznościowych. Dzięki temu mogą skupiać uwagę tych, którzy dużą ilość czasu w ciągu dnia poświęcają na śledzeniu znajomych i zamieszczaniu zdjęć. W ten sposób mogą nie tylko adresować oferty do konkretnych grup odbiorców, ale tworzyć treści atrakcyjne z dużo szerszego punktu widzenia. W ich skład wchodzą m.in. porady oraz wskazówki, na jakie ogłoszenia warto zwracać uwagę oraz rady dotyczące kreowania mocnego i atrakcyjnego CV.

Pomoc znajomych

Duża sieć znajomych oznacza w teorii również dużą sieć koneksji. Mimo iż w większości przypadków tak nie jest, warto wykorzystać fakt, iż znamy sporą liczbę osób. Media społecznościowe ułatwiają kontakt pomiędzy nimi, co sprzyja również ofertom pracy wędrującym za pomocą m.in. poczty pantoflowej. Trzeba mieć tutaj na względzie, że najlepsze oferty pracy rozchodzą się przede wszystkim w najbliższej rodzinie lub pośród znajomych.