Pomysł na biznes w Krakowie: kino plenerowe!

26cfb66605f602abf24ea5fa2c678cbd

Kraków to miasto pełne atrakcji i pełne możliwości, co jednak nie powstrzymuje młodych przedsiębiorców przed tym by wciąż poszukiwać nowych inspiracji biznesowych, które kto wie – być może będą tymi które podbiją rynek dawnej stolicy. Trzeba przede wszystkim uderzyć w niszę, na którą jest zainteresowanie, a której brakuje. Jak się okazuje Krakowiacy (zarówno mieszkańcy, jak przyjezdni) z chęcią odwiedziliby wieczorem czy w weekend kino plenerowe. Pomysł ciekawy, ale jak się za niego zabrać? Tutaj kilka fajnych pomysłów.

Kino na świeżym powietrzu ma jasny cel biznesowy, promuje oglądanie filmów z samochodów.

Cele biznesowe

Jeśli jako kluczowy element naszej strategii jest pozyskiwanie nowych klientów to pozyskiwanie klientów uważa się za kluczowe działanie i dlatego poprzez wynajem telewizora można zwiększyć liczbę klientów, równocześnie obniżając koszty. Rozumiemy, że wzrost liczby klientów może kosztować rentowność, a koszt za wynajem jest związany z przyciągnięciem klientów. Dlatego długoterminowym celem każdego kina plenerowego czy tow Krakowie czy gdziekolwiek indziej powinno być zbudowanie wyraźnego procesu nabywania klientów.

Klient

Kino na świeżym powietrzu zostało stworzone z wyraźnym naciskiem na potrzeby wymagających klientów. Dzięki ustrukturyzowanemu procesowi wykrywania problemów warto już za wczas wziąć pod uwagę to, na co narzekają klienci w innych miastach z plenerowym kinem –  wchodzenie i wychodzenie z kina. To jest kwestia kluczowa dla naszego wybranego rynku docelowego w różnym wieku, którzy będą z tego kina korzystać.

Propozycja wartości

Kino na świeżym powietrzu zapewni komfortowe oglądanie najnowszych filmów z samochodów, a jednocześnie w upragnionej prywatności. Aby móc to zrealizować, trzeba umieć to w marketingowy sposób przedłożyć potencjalnym klientom i w ten sposób stworzyć podstawę przewagi konkurencyjnej.

Konkurencja

Krakowskie kina plenerowe mają wielu konkurentów. Za kluczowych konkurentów można uznać wszelkie inne formy wieczornej rozrywki, takie jak kina tradycyjne czy kluby. Zrozumienie tych konkurentów powinno zostać wykorzystane do udoskonalenia biznesowej strategii i propozycji wartości dla klientów. Dzięki takiemu podejściu można skutecznie konkurować z innymi kinami pozwalając klientom pozostać w samochodach i spędzać wolny czas poza centrum miasta.

Kluczowe strategie

W ciągu najbliższych miesięcy przed otwarciem takiego kina plenerowego w Krakowie trzeba skupić się na reklamie i promocji korzyści i przyjemności oglądania filmów na świeżym powietrzu oglądanych z samochodów. Zadanie to powinno zostać podjęte w kontekście szerszej strategii w celu rozpoczęcia nowych usług. Strategie te są taktyczną realizacją ogólnego celu biznesowego, jaki przedstawiono powyżej.

Chodzi też o wdrożenia strategii przez mierzalne etapy rozwoju. Np można pomyśleć w przyszłości o tym, by wynajem zamienić na zakup tv, zacząć organizować wydarzenia dla 1000-1500 osób oraz też można postarać się o przekąsek i napojów w formie pysznego bufetu.