Opłata za pozycjonowanie strony firmowej w Krakowie – od czego zależy?

seo-758264_640

Cena za pozycjonowanie strony firmowej w Krakowie jest dla wielu przedsiębiorców kluczowym czynnikiem przy wyborze firmy SEO. Wystarczy przejrzeć cenniki w sieci, by szybko się zorientować, że rozbieżność w opłatach jest bardzo różna. Dlaczego? Opłata za pozycjonowanie zależy od kilku czynników. Jakich? Sprawdzamy!

Metody i czas pracy

Z doświadczenia wiemy, że tanie i łatwe rozwiązania, nie zawsze sprawdzają się w firmie. Śmiało nawet można powiedzieć, że więcej przynoszą szkód niż pożytku, więc szkoda na nie marnować pieniądze. Tak samo jest, gdy chodzi o projektowanie stron www, czy ich pozycjonowanie. Najtańsze oferty podwyższania pozycji strony w wyszukiwarce nie zapewnią oczekiwanych efektów. Z reguły wykorzystywane są metody linkowania opierające się na generowaniu ich przez automaty. Google bardzo skutecznie wyłapuje takie metody linkowania i dla firm, które z nich korzystają, może skończyć się karą ze strony wyszukiwarki. Przedsiębiorcy oczywiście mają do swojej dyspozycji inne, bardziej estetyczne metody, które polegają na linkowaniu z wartościowych zapleczy. To jednak jest czasochłonny sposób i droższy, ale zapewni trwałe i efektywne działania, a na tym powinno zależeć każdego przedsiębiorcy.

Konkurencyjność branży

Im więcej firm działa w branży, tym większa konkurencja i prawdopodobieństwo, że więcej przedsiębiorców będzie próbowało zdobyć najwyższe pozycje w Google. W praktyce oznacza to, że firmy będą próbowały przyciągnąć do siebie jak najwięcej klientów, wykorzystując do tego celu wszelkie możliwe rozwiązania, w tym dobrą pozycję fraz opisujących działalność swojej firmy. Tak duża konkurencja w branży sprawia, że czas pozycjonowania kluczowym fraz znacznie się wydłuża, a to z kolej przekłada się na wyższe koszty usługi.

Jakość i zawartość strony internetowej firmy

Opłata za pozycjonowanie zależy również od stanu strony internetowej, której pozycję trzeba podnieść. Kluczowe znaczenie przy ustalaniu ceny będzie mieć między innymi historia firmowej strony, to, ile czasu istnieje w sieci, częstotliwości jej aktualizacji oraz ewentualnych kar od Google. Na jej ogólny stan wpływa również jakość zawartych treści, brak błędów technicznych oraz dobra optymalizacja. Pozycjoner, który będzie zajmował się podniesieniem strony firmowej, analizuje wszystkie te czynniki, a dopiero na ich podstawie określa, ile czasu zajmie mu usprawnienie strony i ustala odpowiednią cenę.

Długość trwania współpracy

Ostateczna cena będzie zależeć również od długości trwania współpracy z firmą SEO. Przedsiębiorcy, którzy decydują się na podpisanie umowy na dłuższy czas, mogą liczyć na niższe koszty pozycjonowania. Wynika to z tego, że na początku współpracy, pozycjoner musi włożyć najwięcej czasu i pracy w to, aby pozycja strony w wyszukiwarce była wysoko. Później, kiedy strona jest już dobrze zoptymalizowana, a pozycjoner na bieżąco może kontrolować jej działanie, ma o wiele mniej pracy, a to przekłada się na miesięczne koszty, które po prostu stają się niższe.