Nowoczesne SEO – jakościowy content i podstawowe algorytmy

Przechwytywanie

Treść Twojej witryny, która jest unikalna i powiązana z celem wyszukiwania słowa kluczowego, będzie zajmować wyższą pozycję w rankingu niż „słaba” treść, która nie spełnia intencji wyszukiwania.

Narodziny SEO

Firma Google rozpoczęła działalność pod koniec lat 90-tych, ale dopiero na początku 2000 r. Optymalizacja wyszukiwarek naprawdę nabrała rozpędu. Internet jest dzisiaj ważniejszy niż kiedykolwiek i staje się ważniejszy z każdą mijającą sekundą. Konwencjonalna mądrość SEO mówi nam, że musimy zwiększyć widoczność, aby zostać usłyszanym – więcej świeżych treści, więcej słów, więcej domen. I to kiedyś było prawdą. Jeszcze w 2005 roku praktyki nieuczciweho SEO oszukiwały Google – na przykład nakładając jednolite kolorowe tła na zwykły tekst w tym samym kolorze, aby stworzyć wrażenie większej ilości treści na stronie internetowej. Ale algorytmy Google ewoluowały przez lata. Odkąd zacząłeś czytać, pojawiło się prawie 3 miliony zapytań i liczba ta rośnie. Im więcej danych analizuje Google, tym lepiej zwraca trafne wyniki wyszukiwania.

W jaki sposób nowoczesne SEO przebija się przez hałas?

Podstawowa odpowiedź na to pytanie jest taka sama, jak zawsze: nowoczesne pozycjonowanie stron Chełm stara się uzyskać wysoką trafność w jak największej liczbie kryteriów rankingowych Google. Ważne jest, aby zrozumieć, że kryteria te zmieniły się i będą zmieniać, a samo SEO zmieniło się wraz z nimi. Bardziej niż kiedykolwiek zwracać się należy w stronę jakości treści.

Porozmawiajmy o algorytmach.

Poniżej przedstawiamy kilka podstawowych algorytmów Google, na których powinni się skupić wszyscy twórcy treści.

Hummingbird (wprowadzony 22 sierpnia 2013 r.) – ten fascynujący algorytm umożliwia Google trafne umieszczanie zapytań w kontekście. Hummingbird wykorzystuje przetwarzanie języka naturalnego do określenia intencji osoby wyszukującej, próbując zrozumieć znaczenie zapytania. Hummingbird doskonale widzi upychanie słów kluczowych i treści o niskiej jakości.

Pigeon (wprowadzony 24 lipca 2014 r.): Firma Pigeon stosuje podstawowe kryteria rankingowe Google do wyników opartych na lokalizacji. Innymi słowy, zmusza lokalne firmy do zintensyfikowania swojej gry w SEO poza witryną i zachęca je do umieszczania na liście w odpowiednich katalogach biznesowych.

Mobile (wprowadzony 21 kwietnia 2015 r.): Pamiętasz Mobilegeddon? Stało się to w 2015 roku i całkowicie zmieniło internet. Poszczególne strony internetowe zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych otrzymują teraz wyższą pozycję w rankingu.

RankBrain (wprowadzony 26 października 2015 r.): Genialny młodszy brat Hummingbirda i samozwańczy trzeci najważniejszy algorytm Google. Od końca 2015 r. RankBrain identyfikuje powierzchowne treści, wykorzystując uczenie maszynowe do faktycznego podsumowywania stron witryny w indeksie, a następnie na podstawie tych podsumowań, aby dopasować je do zapytań wyszukiwania. Innymi słowy, koncentruje się na ogólnym doświadczeniu użytkownika i celu makro każdej istniejącej strony – i jest coraz lepsze rozwiązanie w miarę upływu czasu.