Krakowskie stroje narodowe dla dzieci – o początkach swojego wdzięcznego biznesu opowiada Maja Stachura

581546_268938313224080_586451430_n

Red: O krakowskich strojach narodowych dla dzieci i o pięknym biznesie kobiety sukcesu i matki równocześnie – będziemy dzisiaj rozmawiać z Panią Mają Stachurą – właścicielką firmy krawieckiej w klimacie folklorystycznym. Pani Maju, czy od początku chodziło o założenie firmy?

P.Stachura: Owszem, od zawsze kochałam szyć i kochałam Kraków. Chciałabym połączyć obie pasję i wpadłam na ten pomysł. A, że po drodze zostałam matką – sytuacja cię sama wyklarowała.

Red: Ok, więc wiemy że zapewne jako rozsądna pani busisnesswoman – zanim zaczęła pani szyć i sprzedawać sukienki, na pewno rozważyła pani wszystkie wymagania dotyczące rozpoczęcia działalności w zakresie szycia. Od czego pani zaczęła?

P. Stachura: Przede wszystkim skupiłam się na kwestii przeanalizowania i opracowania przykładowego szablonu planu marketingu usług szycia tak niszowego rodzaju. Moda to jedno, ale miałam świadomość iż moje koncepcje muszą być wspomagane przez komercjalizowane idee marketingu partyzanckiego dla firm szyjących.

Red: Brzmi bardzo fachowo, więc nie mogło się pani nie udać. Czy w takim razie mogłaby pani powiedzieć nam coś więcej na temat samego planowania biznesowego?

P.Stachura: Od początku wiedziałam, że jeśli jesteś kobietą i mieszkasz w Krakowie i chcesz rozpocząć biznes, to jedna opłacalna działalność, którą możesz rozpocząć na małą skalę lub na dużą skalę, to szycie sukni. Wszystko, co musisz zrobić, aby uruchomić ten rodzaj działalności, to nauczyć się szycia (co już całe szczęście umiałam) zakupić maszyny do szycia, wypożyczyć sklep, a następnie sprzedawać swoje usługi. Ja trafiam w swoją niszę i mi się udało, oczywiście nie zawsze tak jest, ale jeśli jest się wystarczająco dobrą i ma się wymaganą biznesową siec kontaktów, możesz zacząć szyć stroje i ubrania, a także zacząć eksportować ubrania do innych części świata. Ja właśnie jestem na tym etapie – chcę trafić do Polonii.

Red: Czyli rozumiem, iż pomimo, że ludzie mogą rozpocząć działalność na poziomie lokalnym na małą skalę, będzie to mądra decyzja o napisaniu dobrego dokumentu planu biznesowego, zwłaszcza jeśli ktoś decyduje się rozpocząć działalność na dużą skalę i jako standardową firmę, która może zatrudniać więcej niż garstkę ludzi. Ale co dalej? Jak dobrze ukierunkować swój krawiecki biznes?

P.Stachura: Prawdą jest, że plany biznesowe są podobne do map, które pomagają firmom wyznaczać dobry i opłacalny kurs dla danej działalności. Plany te muszą być dokładnie przestrzegane, aby zapewnić sobie postęp w sposób najbardziej odpowiedni. Ja stworzyłam sobie swój własny przykładowy plan szycia, który pomógł mi z powodzeniem rozpocząć własną działalność gospodarczą – każda pani cały czas mając w głowie cel powinna również stworzyć coś takiego.

Red: Wracając do uprzedniego wątku, dlaczego właśnie z Krakowa do Polonii Pani Maju?

P.Stachura: Przemysł szycia i projektowania mody to przemysł, który rozwija się bardzo dobrze w różnych krajach świata. Na przykład Afryka ma mnóstwo graczy w branży szycia lub projektowania mody. Choć przeciętna firma zajmująca się szyciem zwykle prowadzona jest na małą skalę, średnie rozmiary są duże dla inwestorów, którzy prowadzą również standardowe firmy projektujące mody. Ja chcę simę wstrzelić w ten rynek, bo choć tak jak mówiłam – kocham Kraków, to jeszcze tam gdzieś widzę dla siebie różne możliwości.

Zobacz również sukienki wieczorowe Motive & More, które idealnie nadadzą się na spacer po Krakowskim rynku.