Można by pomyśleć, że wszyscy przedsiębiorcy stosują te same formy marketingu. W rzeczywistości każdy przedsiębiorca musi je dostosować do swoich potrzeb i oczekiwań, by otrzymać zadowalające efekty. Jakie chwyty marketingowe są najczęściej wykorzystywane przez prezesów krakowskich przedsiębiorstw? Tego dowiesz się z poniższego tekstu.
Czym jest chwyt marketingowy?
Tak naprawdę nie istnieje żadna profesjonalna definicja chwytu marketingowego. Osoby, które wiedzą, czym jest marketing, mianem tym określają zaplanowanie działań, które bazując na potrzebach rynku i konsumentów, wzbudzą zainteresowanie klientów, zachęcą ich do zakupu produktów/usług oraz zapewnią przedsiębiorcy zyski. Na krakowskim rynku każdy przedsiębiorca wie, że od wyboru odpowiednich form marketingu, zależy powodzenie firmy. Dlatego nie boją korzystać się z różnych strategii, by tylko przyciągnąć do siebie jak najwięcej potencjalnych klientów. Jakie chwyty cieszą się największą popularnością?
Budowanie relacji w mediach społecznościowych
Przede wszystkim przedsiębiorcy postawili na budowanie relacji ze swoimi potencjalnymi klientami za pomocą mediów społecznościowych. Facebook, Twitter oraz Instargram to serwisy, z których korzystają miliony użytkowników nie tylko w Polsce, ale także na całym świecie. Każdy z nich może stać się potencjalnym klientem firmy, więc przedsiębiorcy starają się, w jakiś sposób stworzyć z nimi wieź. Zaczyna się od stworzenia firmowego fanpage’u, później dochodzi regularne publikowanie ciekawych treści i zachęcanie do rozmów. W ten sposób firma staje się bardziej przyjazna dla użytkowników, którzy czują się ważni. Pytani są przecież o zdanie, mogą dzielić się swoimi spostrzeżeniami i mieć wpływ na to, co firma wypuści w przyszłości na rynek. Nawet nie zdajemy sobie sprawy, kiedy dana marka staje się nam bliska, a efekty tego procentują na koncie przedsiębiorcy.
Wypuszczenie ciekawej reklamy
Nic tak nie działa też na nas, jak reklama i przedsiębiorcy z Krakowa mają tego pełną świadomość. Dlatego dokładają starań, by stworzyć jak najlepsze reklamy, które nie tylko wzbudzą zainteresowanie konsumentów i zachęcą do zakupu produktów/usług, ale przede wszystkim zostaną zapamiętane. Dlatego prześcigają się w wymyślaniu coraz odważniejszych i zabawniejszych reklam, ponieważ tylko takie mają szansę dotrzeć do konsumenta.
Promocje
Innym, również często wykorzystywanym chwytem marketingowym są promocje. Już sam dźwięk hasła „promocja” wzbudza w nas zaciekawienie. Dlaczego? Skoro dany produkt, czy usługa dostępna jest po promocyjnej cenie, to oznacza, że możemy zaoszczędzić trochę pieniędzy. Bez dłuższego zastanowienia, decydujemy się skorzystać z oferty, ponieważ druga taka może się nie powtórzyć. W rzeczywistości cena produktu po obniżce nie musi być wcale niższa, tylko cena początkowa bywa zawyżona. Na takie triki nabiera się wielu z nas i wydaje nam się, że robimy interes życia, a tak naprawdę dajemy się podejść, jak małe dzieci.