Jak znaleźć wysokiej klasy dostawcę analiz rynku w Małopolsce?

business-1836990_1280

Szukasz firmy zajmującej się wykonywaniem analiz rynku na obszarze Małopolski? Fizyczna dostępność usługodawcy jest ważna, ale przede wszystkim należy wziąć pod uwagę zestaw cech, dzięki którym upewnisz się, że masz do czynienia z profesjonalną firmą. Dostawców analiz rynku jest coraz więcej – jak wybrać tego właściwego?

Jeśli zależy ci na znalezienie firmy z Małopolski zajmującej się opracowaniem analiz rynku, koniecznie przeczytaj nasz artykuł do końca. Podzielimy się w nim konkretnymi wskazówkami dotyczącymi poszukiwania takiej firmy. Najpierw zastanówmy się jednak, co w ogóle charakteryzuje wysokiej klasy dostawcę analiz rynku, bez względu na jego lokalizację.

Po pierwsze – portfolio

Firma zajmująca się analizami rynku powinna posiadać portfolio, które obrazuje jej duże doświadczenie w tworzeniu różnorakich (pod względem celu i rodzaju rynku) analiz dla firm z różnych branż. Nawet jeśli jest to stosunkowo nowa firma, doświadczenie w takich analizach powinni mieć poszczególni członkowie zespołu. W przypadku dziedziny takiej jak analiza rynku, teoretyczna znajomość metodologii sama w sobie to zdecydowanie zbyt mało. Potrzebny jest dowód na zdolność dodawania swoją pracą wartości firmie.

Po drugie – akademickie wykształcenie

W odróżnieniu od badań marketingowych, badania rynkowe to dziedzina dużo bardziej usestymatyzowana, oparto o konkretne metodologie, pojęcia i techniki. Teoria dotycząca analiz rynku jeszcze przed kilkoma dekadami koncentrowała się niemal wyłącznie na uczelniach. Dziś najlepsze firmy zajmujące się analiza rynku posiadają w zespole osoby, które poznały tę sztukę w warunkach uczelnianych, często są to nawet byli wykładowcy/pracownicy akademiccy.

Po trzecie – analiza na wyłączność

Warto zadbać o to, by wykonywana dla nas analiza rynku była przekazana zleceniobiorcy na wyłączność. Oznacza to, że twórca analizy nie będzie mógł jej przekazać lub sprzedać jakiejkolwiek innej firmie lub organizacji. Wbrew pozorom, wcale nie jest to takie oczywiste – konieczne jest zapewnienie sobie tego na etapie umowy. Alternatywą jest wybranie firmy, która zajmuje się robieniem tylko takich analiz.

Po czwarte – wielobranżowość

Choć analizy dla poszczególnych branż mogą się różnych pewnymi aspektami, koniec końców wykonywane są w oparciu o te same metodologie. Dobra firma zajmująca się analizami rynku będzie w stanie wykonać wartościowy research bez względu na branżę. Analiza rynku sama w sobie jest już wystarczająco wąską specjalizacją.

Po piąte – dane pierwotne

Dobry dostawca analiz rynku powinien być w stanie generować dane pierwotne, czyli dane, które nie zostały stworzone przed rozpoczęciem analizy. Takie dane trzeba stworzyć samodzielnie, wykonując badania, sondaże, ankiety, a także łącząc ze sobą inne powiązane dane. Wymaga to znacznie większej wiedzy i doświadczenia niż korzystanie wyłącznie z danych wtórnych.

Znajdź firmę w Małopolsce

Jak znaleźć takiego wykonawcę w Małopolsce. Znając powyższe charakterystyki dobrego wykonawcy, wystarczy skorzystać z internetu oraz zawęzić poszukiwania do firm spełniających powyższe warunki. Do researchu przyda się zarówno wyszukiwarka google (korzystaj z modyfikatorów fraz takich jak “małopolska” czy “kraków) oraz katalogi stron internetowych. Sprawdź zwłaszcza lokalne katalogi dla miasta Kraków, czy małopolski. Firmy oferujące profesjonalne usługi tego typu chętnie reklamują się w internecie i posiadają znaczną ilość zasobów internetowych – korzystając z tych porad, na pewno go nie pominiesz.