Jadalnia i kuchnia w dużym zakładzie pracy – co powinno znaleźć się w wyposażeniu?

apartment-cabinet-chairs-2089696

W Krakowie, jak w każdym dużym mieście działa sporo większych i mniejszych zakładów pracy, których właściciele musza zadbać o komfort wygodę pracowników przebywających w firmie na co dzień. Warto pamiętać, że im większy zakład pracy, tym więcej uwagi należy poświęcić warunkom codziennej pracy. Jeśli pracownicy nie będą czuli, że pracodawca o nich dba, z pewnością prędzej czy później będą szukali zawodowego szczęścia gdzie indziej.

Bez względu na to, czy zakład pracy jest powierzchnia biurową, czy może halą produkcyjną lub magazynową, pracodawca musi zadbać o to, by wszyscy zatrudnieni pracownicy mieli optymalne warunki do wykonywania obowiązków zawodowych. W wielu zakładach pracy i w wielu branżach pracodawcy muszą między innymi zadbać o posiłki regeneracyjne dla pracowników. Przyda się więc dobrze wyposażona kuchnia i jadalnia. To dobre rozwiązanie, które w dłuższej perspektywie jest o wiele tańsze niż zamawianie jedzenia z cateringu.

Kuchnia dobrze urządzona

W firmach, w których praca opiera się na siedzeniu przy biurku, również przyda się dobrze wyposażona kuchnia i jadalnia, w której pracownicy mogą zjeść ciepły posiłek. Najczęściej w miejscu pracy nie gotuje się, jednak wiele osób podgrzewa sobie dania przyniesione w domu. W firmowej kuchni na pewno przyda się więc kuchenka lub mikrofalówka, w której szybko będzie można podgrzać jedzenie. Dobrym rozwiązaniem będzie też kilka czajników bezprzewodowych, gdyż jeden to zwykle za mało, by wszyscy zainteresowani mogli sobie zaparzyć kawę o poranku. Kolejną kwestią są szafki kuchenne, które przydadzą się do przechowywania najważniejszych produktów. Podobnie jak szafki łazienkowe, szafki kuchenne musza być trwałe, odporne na działanie pary wodnej i wilgoci, a także solidnie wykonane i odporne na zabrudzenia i zniszczenia. Dzięki temu przez długi czas przetrwają w niezmienionym stanie i będą się prezentować jak nowe.

Miejsce do siedzenia w jadalni

blender-kielichowy-18-litra-sj-9667-mixtecW jadalni firmowej należy natomiast zadbać o odpowiednią ilość stołów i krzeseł, przy których można usiąść i zjeść coś ciepłego lub chociażby wypić kawę i porozmawiać ze współpracownikami. W wielu firmach picie kawy przy stanowiskach pracy nie jest dozwolone lub mile widziane, dlatego pracownicy powinni mieć dobrze i komfortowo wyposażoną jadalnię, w której będą mogli spędzać czas podczas przerw. Najlepsze będą najprostsze rozwiązania – minimalistyczne stoły i krzesła nie będą zagracać przestrzeni i sprawdzą się nawet w niewielkich wnętrzach, w których każdy centymetr kwadratowy ma znaczenie. Meble w jadalni powinny być wygodne, praktyczne i dosyć łatwe do utrzymania w czystości. Dzięki temu będą pracownikom służyć przez wiele sezonów. Jeśli natomiast pracodawca będzie oszczędzał na meblach i wybierze najtańsze i słabej jakości rozwiązania, musi liczyć się z tym, że w krótkim czasie będzie konieczna wymiana starych mebli na nowe.