Franczyza w wielkim mieście – jak popularna jest w Krakowie?

Problems

Osoby, które planują rozkręcić własny biznes, muszą się nastawić na wiele pracy i włożonych środków finansowych. Budowanie firmy od zera to wymagające zadanie, a i tak nigdy nie wiadomo, czy zakończy się to sukcesem. Zupełnie inaczej jest w przypadku biznesu franczyzowego – ryzyko porażki jest o wiele mniejsze.

W Krakowie działa wiele biznesów opartych na zasadzie franczyzy. Są to między innymi sieci sklepów, restauracje, kawiarnie czy salony fryzjerskie i urodowe. Wybór biznesu franczyzowego jest na tyle duży, że każdy może znaleźć coś na miarę swoich zainteresowań czy umiejętności.

Wiele korzyści płynących z franczyzy

Biznes franczyzowy w Krakowie ma się bardzo dobrze. Przede wszystkim dlatego, że franczyza umożliwia działanie pod szyldem znanej marki, korzystanie z jej nazwy, logo, a także sprawdzonych strategii marketingowych, reklamy i po prostu renomy. Marka, która funkcjonuje w świadomości klientów jako znana, sprawdzona i oferująca usługi na wysokim poziomie zawsze poradzi sobie lepiej niż firma, która startuje praktycznie od zera. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób decyduje się na wejście we franczyzę.

Takie rozwiązanie daje całe mnóstwo korzyści i poczucie pewności, że na każdym etapie prowadzenia działalności można liczyć na wsparcie ze strony franczyzodawcy. Oczywiście, trzeba pamiętać o tym, że franczyzodawca nie działa charytatywnie i na tym biznesie również musi zarabiać. Franczyzobiorca musi na początku działalności opłacić licencje, na podstawie której będzie mógł korzystać z nazwy i logo marki. Co więcej, co miesiąc musi również dzielić się z franczyzodawcą pewnym procentem od zysków. Pomimo tych niedogodności, biznes franczyzowy cieszy się ogromną popularnością, szczególnie wśród osób, które chcą prowadzić własną działalność, ale nie za bardzo mają pomysł na własną firmę.

Jak wystartować z biznesem franczyzowym?

Osoby, które są zainteresowane franczyzą i z takim rodzajem działalności wiążą swoją zawodową przyszłość, powinny przede wszystkim dobrze poznać rynek. Pomocna może być sprawdzona baza franczyzy, zawierająca listę firm działających w takiej formie, a także sporą ilość wiedzy i informacji. Poza tym, warto zrobić analizę na lokalnym rynku w Krakowie i sprawdzić, jakie firmy są obecne na rynku, gdzie jest największa konkurencja, a na co jest największe zapotrzebowanie.

Na tej podstawie można ocenić, co najlepiej się sprawdzi i w ten sposób można wybierać rodzaj przyszłej działalności. Jeśli jesteśmy zainteresowani działaniem pod szyldem konkretnej firmy i mamy już konkretny lokal, ale kilka metrów dalej działa już biznes franczyzowy tej firmy, raczej nie ma sensu wchodzić w taką działalność. Franczyzodawca raczej nie będzie też zainteresowany takim rozwiązaniem. Najlepiej więc najpierw dobrze zbadać rynek i potrzeby przyszłych klientów, a dopiero później zdecydować o rodzaju działalności, w który zamierzamy wejść.