Działania marketingowe dla osób prowadzących firmę w sieci

biuro rachunkowe szyce

Prowadzenie firmy w sieci obecnie nie jest przesadnie trudne – mnóstwo CMS-ów, w tym także darmowych, szereg ciekawych wtyczek rozszerzających funkcjonalność witryny WWW o nowe opcje czy też bardzo tani hosting sprawia, że założenie własnej działalności w e-handlu może zająć nawet kilkanaście minut. Niestety nie wszystko jest tak proste – podstawowym problemem, z którym borykają się przedsiębiorcy, jest bardzo duża konkurencja. Jak z nią walczyć? Przede wszystkim pozycjonowaniem. Proces ten polega na poprawie widoczności witryny w wyszukiwarce Google i nie ma sobie równych w kwestii efektywności. Nie jest to jednak jedyne słuszne rozwiązanie.

Dlaczego warto zawalczyć o większą popularność własnej witryny?

Prowadzenie firmy w sieci nie ma zbyt wiele wspólnego z prowadzeniem działalności w miejscu stacjonarnym. Do sklepu lub gabinetu czy punktu usługowego można wejść dosłownie „z ulicy”, podczas gdy, aby zajrzeć na witrynę danego sklepu czy portfolio, należy wpisać jej adres w pasku przeglądarki internetowej lub kliknąć hiperłącze, które do niej prowadzi. Właśnie z tego powodu podstawowym problemem jest zbyt niska popularność strony na tle innych. Jest na szczęście wiele sposobów, które mogą zupełnie zmienić ten stan rzeczy i podwyższyć popularność danej witryny WWW bez zbyt wielkich nakładów finansowych.

Poznaj podstawy marketingu internetowego

W marketingu internetowym liczy się wysoka efektywność działań i dobre rezultaty. Założenia te spełnia przede wszystkim reklama w postaci artykułów sponsorowanych, które umieszcza się z reguły na znanych i lubianych witrynach o profilu działalności podobnej do naszej. Jeśli prowadzisz w sieci sklep z asortymentem motoryzacyjnym, np. w postaci zderzaków, części zamiennych czy elementów mechanicznych, koniecznie zamów artykuł sponsorowany na portalach obracających się wokół tej samej branży. Są dwie zalety tego działania – pierwszą jest szybki napływ internautów, a drugą dobry wpływ hiperłącza na pozycję witryny w Google.

Dobrym rozwiązaniem jest także mailing i newslettery oraz reklama w mediach społecznościowych, np. Facebook i Instagram. Ponadto wiele osób korzysta także z Google Ads. Rozwiązanie to pozwala wyświetlać reklamę bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, dlatego cieszy się dużym zainteresowaniem wśród klientów.

Pozycjonowanie w Krakowie – efektywność przede wszystkim

Zawsze dobrym wyborem jest zdecydowanie pozycjonowanie. Proces ten polega na poprawie pozycji wybranej strony w sieci i jest kluczowym działaniem w obecnym świecie opanowanym przez e-commerce. Z Google pochodzi najbardziej wartościowy ruch. Klienci, którzy trafią na Twoją witrynę WWW bezpośrednio z wyników wyszukiwania dobrze konwertują, czyli wchodzą w interakcję z witryną poprzez dokonanie zakupu lub złożenie zapytania o wybrany produkt. Pozycjonowanie może być także lokalne, np. nastawione wyłącznie na firmy z Krakowa. W takim przypadku frazy kluczowe są ściśle połączone z rejonem, w którym działa dana firma. Więcej na ten temat dowiesz się ze strony https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-krakow/. Wśród zalet pozycjonowania lokalnego w Krakowie warto wyróżnić:

  • doskonałą efektywność działań w stosunkowo niedługim czasie;
  • wzrost widoczności punktu stacjonarnego w sieci;
  • obecność firmy w Google Maps;
  • większe zarobki wynikające z dużej liczby nowych klientów;
  • i wiele innych.

Grafika: pixabay.com