Czy mamy prawo do służbowego telefonu? Rozmowa z właścicielem firmy w Krakowie, Piotrem Krauze

AA033238

Red: O tym kiedy należy dać służbowy telefon pracownikowi porozmawiamy dzisiaj z Panem Piotrem Krauze – właścicielem dobrze prosperującej firmy w Krakowie, który zna się na tym temacie jak nikt inny. Zakup telefonu komórkowego dla pracownika jest na pewno sporym kosztem w bieżącym koszcie kosztów, które prawdopodobnie wzrosną. Dlatego przed podjęciem decyzji o przyznaniu pracownikowi służbowego telefonu należy rozważyć tę sprawę ostrożnie. Panie Piotrze, bardzo prosimy wyjaśnić o czym warto pamiętać, gdy bierzemy się za ustalanie, czy korzyści z telefonu komórkowego przewyższą kosz?

P.Krauze: Jest kilka aspektów, w których przyznanie służbowego telefonu pracownikowi po prostu niemalże przysługuje i do którego właściwie ma całkowite prawo. Choćby pracownik mobilny – i tutaj są to choćby pracownicy handlowi i kierownictwo często podróżujące w interesach firmy. Podróżowanie może odbywać się po całym kraju, po całym świecie lub po drugiej stronie miasta. To nieważne, ale ważne jest to iż w każdym przypadku jako szefowie chcemy mieć z nimi kontakt. Podobnie nie będą w stanie odpowiednio obsługiwać klientów, zarządzać firmą i podejmować szybkich decyzji bez telefonu, służbowego telefonu.

Red: Czyli ma to aż tak wielkie znaczenie? Dla marketingu również?

P.Krauze: Jak najbardziej! W dzisiejszej kulturze internetowej klienci i pracownicy wszędzie oczekują szybkich reakcji na swoje potrzeby. W Krakowie można to zauważyć nawet bardziej niż gdziekolwiek indziej. Służbowy telefon komórkowy zapewnia to i daje przewagę nad konkurencją.

Red: A co z bezpieczeństwem na drodze? Czy to również ma jakieś powiązanie ze służbowym telefonem?

P.Krauze: Tak – i mowa tutaj oczywiście o telefonach z bezprzewodowym zestawem słuchawkowym. Firmy związane z różnego rodzaju usługami mają pracowników ciągle znajdujących się w ruchu drogowym. Jeśli pracownik stale podróżuje w samochodzie lub innej firmie zajmującej się pojazdami, ocenia obszary, w których często podróżują, to jako pracodawca w kontekście troski o jego bezpieczeństwo, powinien takiego pracownika wyposażyć w służbowy telefon komórkowy z zestawem słuchawkowym.

Red: Jaki rodzaj pracowników warto tutaj jeszcze „dorzucić” jako grupa która absolutnie ma prawo do służbowego telefonu?

P.Krauze: Z całą pewnością będą to pracownicy pomocy technicznej, którzy świadcząc usługi w terenie mogą potrzebować informacji eksperckich od innego pracownika. Posiadanie telefonu komórkowego umożliwi pracownikowi szybkie nawiązanie kontaktu z właściwym zasobem. Ważne też mogą być sytuacje wymagające szybkiego skontaktowania się z kluczowymi pracownikami podczas wakacji lub podróży służbowych. Posiadanie takiego kontekstu telefoniczna firma nawiąże kontakt i pomoże zaoszczędzić pieniądze w tym samym czasie. Oczywiście w biznesie czas ma kluczowe znaczenie, a służbowy telefon komórkowy pomoże natychmiast skontaktować się z kluczowym pracownikiem. Powoduje to lepszą obsługę klienta.

Red: Bardzo dziękuje za rozmowę Panie Piotrze, teraz jesteśmy bogatsi o cenną wiedzę.

Wywiad pozyskano ze strony Hurtownie GSM