Copywriter w Krakowie – jakie jest zapotrzebowanie na rynku?

man-1351346_640

Praca copywritera to świetne zajęcie dla osób, które lubią pisać, dobrze czują się w tekstach reklamowych i promocyjnych, a jednocześnie same chciałyby mieć wpływ na swój rozwój zawodowy. Choć niektórzy copywriterzy pracują na etacie w agencjach reklamowych, większość osób w tej branży działa na własny rachunek. W Krakowie copywriterzy mają całe mnóstwo możliwości zawodowych. Oczywiście, pod warunkiem, że są dobrzy w tym, co robią, solidni, skuteczni i terminowi.

Jeśli ktoś chce pracować jako copywriter na własny rachunek, musi zdawać sobie sprawę z tego, że na początku w tej branży może nie być łatwo. Osoby początkujące pracują za niższe stawki niż doświadczeni fachowcy. Co więcej, może być również problem ze zdobywaniem nowych klientów. Jednak z biegiem czasu, jeśli copywriter wykonuje swoją pracę dobrze i solidnie, może liczyć na to, że klienci sami będą się do niego zgłaszać. W tej branży doskonale sprawdza się bowiem system poleceń.

Gdzie w Krakowie szukać zleceń?

W Krakowie, podobnie jak w każdym innym dużym mieście, doskonale rozwija się branża reklamowa, nieustannie powstają nowe agencje kreatywne i reklamowe, które poszukują doświadczonych copywriterów. Niektóre agencje zatrudniają copywriterów na etacie, jednak wiele z nich decyduje się również na luźną współpracę. Dzięki temu koszty agencji są zdecydowanie niższe, a copywriterzy jako freelancerzy mogą współpracować z wieloma klientami jednocześnie, a co za tym idzie, powiększać swoje źródło dochodu. W pracy copywritera liczy się skuteczność, terminowość, ale często także specjalizacja. Profesjonalne firmy poszukują tekściarzy, którzy mają doświadczenie w jakiejś dziedzinie, a nie piszą o wszystkim. Co więcej, osoby wyspecjalizowane w konkretnej tematyce mogą liczyć na dużo wyższe stawki niż ci copywriterzy, którzy deklarują, że bez problemu mogą pisać praktycznie na każdy temat. Kim jest freelancer dowiedz się z tego artykułu: https://otsm.pl/praca-jako-freelancer-jak-zaczac/

Jak zacząć w tej branży?

Osoby, którym marzy się praca copywritera, na samym początku powinny zdobyć nieco umiejętności i doświadczenia. Nie wystarczy sama umiejętność pisania bez błędów. W pracy copywritera ważne są teksty sprzedażowe, które należy pisać odpowiednim językiem z uwzględnianiem całkiem sporej liczby reguł. Ogromne zapotrzebowanie na rynku jest obecnie na SEO copywriterów, czyli osób, które piszą zgodnie ze standardami SEO, a ich teksty pomagają w pozycjonowaniu serwisów, portali i stron internetowy. Bardzo ważna jest również jakość tekstów – im mniej standardowego lania wody, tym zdecydowanie lepiej. Osoby początkujące powinny szukać nowych zleceń w sieci, gdzie można znaleźć wiele ogłoszeń z różnych branż. Na https://otsm.pl/czy-na-wypelnianiu-ankiet-w-internecie-mozna-zarobic/ znajdziemy wiele informacji na temat zarabiania w internecie. Wiele z tych wiadomości na pewno przyda się początkującym copywriterom, którzy chcieliby wystartować w swojej branży i zacząć budować portfolio.