Telefon w abonamencie dla pracownika – w jaki sposób go rozliczysz?

freestocks-A11MXTzUhLE-unsplash

Telefony komórkowe dla pracowników pojawiają się coraz częściej w dużych i małych firmach. Dają bowiem o wiele więcej możliwości, niż aparaty stacjonarne, z których można korzystać wyłącznie przy biurku. Im większa mobilność pracowników w firmie, tym większa jest potrzeba, by posiadali pod ręką sprawne telefony komórkowe do celów służbowych.

Telefony komórkowe przydadzą się w tych firmach, w których pracownicy aktywnie poruszają się po mieście i nie tylko w poszukiwaniu klientów. To także dobre rozwiązanie w firmach, które w ostatnim czasie postawiły na pracę zdalną. Trudno jest bowiem wymagać, by pracownik w domu odbierał telefon stacjonarny, który został w miejscu pracy. Z drugiej strony – nie ma on też żadnego obowiązku, by do pracy wykorzystywać telefon prywatny. Pracodawca powinien więc zainwestować w telefony komórkowe, które ułatwią pracownikom wykonywanie obowiązków bez względu na to, gdzie aktualnie pracują.

Rozliczanie telefonów służbowych

Firmy, które decydują się na telefony komórkowe dla pracowników, najczęściej korzystają z usług operatorów komórkowych, którzy oferują ciekawe abonamenty dla biznesu. Najczęściej stawki są bardzo konkurencyjne, dużo lepsze niż w przypadku operatorów telefonów stacjonarnych. Zanim jednak zdecydujemy się na konkretną ofertę, warto dobrze ją przeanalizować, a także upewnić się, w jaki sposób będzie można ją rozliczyć. Standardowo wszystkie faktury za usługi telefoniczne można wrzucić sobie w koszty firmowe, gdyż są to wydatki w stu procentach związane z wykonywaniem biznesowej działalności. Warto jednak takie kwestie skonsultować z doświadczonym specjalistą od księgowości, który będzie wiedział, jak rozliczyć telefony w abonamencie w taki sposób, by odbyło się to w stu procentach zgodnie z obowiązującymi przepisami. A że te lubią się dosyć często zmieniać, dobrze jest być w tych kwestiach na bieżąco.

Warto pomyśleć o naprawie usterek

Nawet najlepsze telefony komórkowe mają to do siebie, że lubią czasem się zawieszać, ulegać awariom czy poważnym usterkom. Warto zadbać o to, by takie sytuacje były na bieżąco naprawiane. Jeśli firma posiada dosyć sporo telefonów, dobrze jest mieć do dyspozycji sprawdzony i renomowany serwis telefonów, z którego usług pracownicy będą mogli korzystać za każdym razem, gdy pojawi się jakiś problem z użytkowaniem telefonu. Dobry href=”https://iclinica.pl/serwis-apple-warszawa/”>serwis apple Warszawa czy też serwis telefonów innych marek to nie taki, który będzie najtańszy. Tanie usługi bardzo często wiążą się bowiem z dosyć niską jakością czy długim czasem oczekiwania. Lepszym rozwiązaniem będzie znalezienie serwisu, który będzie profesjonalny, renomowany i będzie miał pozytywne opinie wśród dotychczasowych klientów. Wtedy bowiem można mieć pewność, że wszelkie usterki będą naprawiane szybko, sprawnie i bez zbędnych opóźnień, które mogą mieć wpływ na jakość pracy pracowników pozbawionych możliwości korzystania ze służbowego telefonu.