Statystyki wydajności sklepów internetowych w Krakowie

shop-cracow-mall

Wydajność sklepów internetowch znacznie różni się między sobą. Wszystko zależy od ich wy-pozycjonowania, reklamy, oraz komentarzy, które zbiorą po wykonaniu swoich usług. Wydajność sklepów internetowych, nie jest zależna od ich rzeczywistego istnienia pod danym adresem. Internet dociera w najbardziej odległe zakątki naszego globu i zarówno sklep w Krakowie, jak np. na wyspach oceanicznych jest tylko zależny od zasięgu internetowego, nie od „miejscówki”. Niemniej klient będzie wolał kupić swój upatrzony towar np. w sklepie internetowym w Krakowie (szczególnie jeśli tam mieszka), niż gdzieś na wyspie oceanicznej, która być może wcale nie istnieje. Generalnie, wolimy kupować przez internet w e-sklepach takich, które możemy umiejscowić w rzeczywistym świecie, niż takich, które istnieją gdzieś poza naszą „prywatną jurysdykcją”. Szczególnie, jeśli kupujemy przedmioty o znacznej wartości.

Jak to jest ze statystykami wydajności sklepów w internecie?

Zależą one od skuteczności marketingowej, jaka jest wdrażana po otwarciu takiego sklepu. Nie należy także spoczywać na laurach w trakcie jego trwania i działania. Skuteczny marketing to taki marketing, który trwa ciągle i nie ma końca. Oczywiście dany sklep wyrabia sobie pozytywną markę w czasie, czyli w trakcie kontaktu z klientami. Wtedy jego reklama nie jest już taka bezwzględna.

akcesoria i produkty dla dzieci i niemowląt blog mama kupujePoza tym to właśnie zadowoleni klienci tworzą swego rodzaju marketing e-sklepu, poprzez tzw. marketing szeptany. Także w takich wypadkach są zatrudniani osobni ludzie od marketingu, jednak zadowoleni klienci, to najlepsza rzecz, która może przytrafić się danemu sklepowi. Jeśli ktoś kupi jakiś towar i będzie z niego bardzo zadowolony, nie omieszka się tym pochwalić przed znajomymi i rodziną. Ci z kolei przekażą dobre wieści dalej i tak tworzy się specyficzny marketing szeptany. Wydajność sklepu wzrasta, jego obroty także i wszyscy są zadowoleni. Uczciwość popłaca, także w internecie.

Na dłuższą metę nie można się dorobić, oszukują swoich klientów, ponieważ mają oni w swych rękach potężne narzędzie, jakim jest internet i zapewne nie zawahają się go użyć, jeśli dany sklep zrobił ich w przysłowiowego konia.

A jak to jest z wydajnością sklepów internetowych w samym Krakowie?

Jak pisałam wyżej nie ma znaczenia, gdzie znajduje się sklep z atrakcyjnym towarem. Jeśli jednak klient znajdzie ten sam towar (który oglądał w sklepie internetowym gdzieś w świecie) – w Krakowie, gdzie sam mieszka, co zrobi? Kupi towar na np. Fidżi, czy w Krakowie? Oczywiście, że kupi tam, gdzie sam mieszka, z bardzo prozaicznej przyczyny. Wysyłka towaru będzie tańsza, oraz nie będzie musiał na nią czekać przez kilka miesięcy. Czy to znaczy, że sklepy internetowe stracą na swej globalizacji?

Mogłoby się tak wydawać, ale raczej się to nie stanie z powodu cen, jakie mogą oferować sklepy umiejscowione tam, gdzie produkcja jest znacznie tańsza, a pracownicy są w zasięgu każdego przedsiębiorcy. A Kraków? Pozostanie pięknym miastem, w którym także działają e-sklepy, choć na co dzień tego nie widać.

W artykule wykorzystano częściowo materiały pochodzące ze strony https://sky-shop.pl