Pracownik callcenter – ile zarobi w Krakowie?

pexels-photo-1162966

Jeśli szukasz w stolicy Małopolski dobrej i ciekawej pracy, fajnym rozwiązaniem może być przygoda z callcenter. To miejsce, w którym pracują ludzie w różnym wieku i mają możliwość zdobywania pierwszych doświadczeń zawodowych czy kwalifikacji. Zarobki w callcenter bywają różne, jednak bardzo często są one uzależnione od indywidualnego zaangażowania pracownika czy godzin spędzonych w pracy.

Wbrew pozorom, callcenter to nie tylko firmy, które zajmują się agresywną sprzedażą i dzwonieniem do klientów po kilka razy dziennie. Takie firmy cieszą się dosyć negatywną opinią na rynku, a ich pracownicy nie są pozytywnie postrzegani. Zupełnie inaczej jest natomiast w przypadku wielu innych usług świadczonych przez tego rodzaju firmy. Sprawdzoną opcją dla osób, które szukają stabilnego zatrudnienia, jest infolinia dla firm, w której praca nie polega na aktywnym pozyskiwaniu nowych klientów, a jedynie na odbieraniu połączeń od innych.

Zarobki uzależnione od zaangażowania

Praca na infolinii kojarzy się zwykle z zajęciem dla osób młodych – studentów, którzy chcą sobie zarobić na utrzymanie czy osób, które szukają dorywczej pracy, zanim trafi im się oferta z praca marzeń. W rzeczywistości jednak jest coraz więcej pracowników, którzy z firmami callcenter wiążą się wieloletnimi umowami i jest to dla nich zajęcie na długie lata. Ile zarobi pracownik callcenter w Krakowie? Widełki wynagrodzenia w tej branży są naprawdę szerokie i uzależnione od wielu czynników. Przede wszystkim, zależą od tego, czy umowa jest na stałej kwocie, czy może jest to stawka godzinowa. W przypadku tej drugiej opcji można zarobić zdecydowanie więcej przy większym nakładzie pracy. Warto przy tym pamiętać, że w callcenter można sobie dosyć elastycznie ustawiać grafiki i pracować tyle, ile akurat mamy możliwość czy potrzebujemy. Można też bez większego problemu zaplanować sobie dni wolne, dzięki czemu nie trzeba czekać, jak w przypadku etatowej pracy, na dwa tygodnie wymarzonego urlopu. Zarobki w callcenter często są bardzo korzystne, o wiele lepsze niż w innych firmach na podobnej stawce godzinowej.

Praca w callcenter nie jest zajęciem dla każdego

Kto myśli, że w callcenter zrobi karierę i znajdzie stabilne zatrudnienie, musi mieć świadomość, że nie jest to branża dla każdego. Praca w callcenter, choć nie polega na bezpośrednim kontakcie z klientem, może być mocno nerwowa i stresująca. Codzienne wielogodzinne rozmowy z różnymi typami klientów mogą czasem wyprowadzić z równowagi nawet najbardziej spokojne osoby. Call center nie jest też zajęciem dla osób, które myślą, że będą dostawać wynagrodzenie jedynie za siedzenie za ciepłym biurkiem i odbieranie telefonów. Najczęściej przed rozpoczęciem pracy trzeba zdobyć sporo nowej wiedzy, zwłaszcza w przypadku, gdy sprzedawać trzeba konkretne usługi czy odpowiadać na bardzo szczegółowe pytania klientów. W tej branży trzeba więc być nieustannie na bieżąco, aby nie wypaść z obiegu.