Porady dla krakowskich nauczycieli business english – od koleżanki po fachu!

background-3337188_960_720

Czym różni się angielski w biznesie od nauczania angielskiego ogólnego? Nauczycielka biznesowego angielskiego organizowanego w ramach kursów dla dorosłych w Krakowie, native speaker Debbie Hillson wyjaśniła nam, jak odnieść sukces w nauczaniu business English. Zostaw komentarz poniżej tego wpisu, jeśli masz więcej pytań!

Wielu nauczycieli języka angielskiego jako obcego czuje się zastraszonym perspektywą nauczania biznesowego języka angielskiego. Często wynika to z percepcji, że nauczanie języka biznesowego jest tym samym, co nauczanie biznesowego. W rzeczywistości chodzi bardziej o pomoc uczniom w rozwijaniu umiejętności posługiwania się językiem angielskim w kontekście biznesowym. Oto kilka wskazówek, które uzyskaliśmy od Debbie i które pozwolą każdemu nauczycielowi dobrze rozpocząć naukę języka angielskiego biznesowego – bez względu na to czy chodzi o profesjonalny angielski dla firm kraków czy naukę w licealnej klasie.

1. Dowiedz się, co uczniowie naprawdę chcą osiągnąć

Jest spora szansa, iż będziesz uczyć zapracowanych dorosłych, którzy są przyzwyczajeni do pracy nad celami. Dlatego powinieneś omówić z nimi na początku kursu, co chcieliby osiągnąć realistycznie. Zazwyczaj oznacza to konkretne umiejętności:

  • efektywniej telefonuje,

  • pisze bardziej spójne e-maile,

  • organizuje spotkania

Nauczyciele powinni pomóc ustalić te cele, wcześnie analizując potrzeby uczniów. Ta „analiza potrzeb” może być następnie udostępniana uczniom i określana jako sposób na utrzymanie ich zaangażowania i motywacji w trakcie kursu. Pamiętaj jednak, że miejsca pracy ludzi rozwijają się i zmieniają, więc być może będziesz musiał uzgodnić nowe cele na późniejszym etapie.

2. Uzyskaj jasną wizję kontekstów, w których uczniowie posługują się językiem angielskim

Bardzo ważną częścią procesu analizy potrzeb powinna być dyskusja o kontekście, w jakim uczestnicy muszą się uczyć: dlaczego uczą się angielskiego? Z kim się komunikują w swojej pracy i na jakich warunkach? Ktoś, kto uczy się języka angielskiego tylko po to, aby odświeżyć umiejętności płynności, będzie miał inne potrzeby i oczekiwania wobec kogoś, kto uczy się języka angielskiego, aby nadzorować zespół pracujący w innym kraju. Powinniśmy również pamiętać, że biznes jest prowadzony na poziomie globalnym i istnieje duże prawdopodobieństwo, że twoi uczniowie będą komunikować się z innymi nie-native speakerami. Warto zbadać komunikację międzykulturową i dowiedzieć się, jak ludzie z różnych środowisk prowadzą interesy. W Internecie można znaleźć wiele zasobów związanych z komunikacją międzykulturową. Istnieje wiele książek na ten temat.

3. Bądź rzeczowy, ale utrzymuj wysoki poziom energii

Aby zrobić dobre wrażenie, ważne jest nauczanie w sposób biznesowy. Wpływa to na to, co mówisz i jak się zachowujesz, ale także na to, co nosisz. Jeśli zamierzasz pracować w firmie, punktualność, profesjonalizm i kompetencje są kluczowe. Ponadto uczniowie języka angielskiego biznesowego, podobnie jak wszyscy uczniowie, potrzebują motywacji. Grupa menedżerów, którzy właśnie wrócili z długiej podróży służbowej, będzie potrzebować by trener pomógł utrzymać wysoki poziom energii – zadbaj o to.