Działacz z Krakowa podpowiada co zrobić, by eventy były bardziej eko!

crowd-71255_960_720

Jest to gościnny post gościa autorstwa Bartka Kucharskiego pochodzącego z Krakowa działacza., który specjalizuje się w doradztwie w zakresie efektywnego wykorzystania zasobów materialnych i zmiany zachowań w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Większość profesjonalistów zajmujących się organizacją eventów odczuwa obecnie osobisty interes w ograniczaniu wpływu tych wydarzeń na środowisko. Chociaż coraz częściej postrzegają kwestie ekologiczne jako wartość dodaną swojej marki, często obawiają się, że zwiększy to dodatkowy koszt i czas.

Z mojego doświadczenia wynika, że organizatorzy imprez są również jednymi z najbardziej zapracowanych osób, z którymi się zetknąłem. Dlatego prośba o dodanie kolejnego zadania do ich planu projektu może bardzo źle się skończyć. Czy będzie Cię to kosztować dużo pieniędzy? Prawda jest taka, że niektóre z tych działań będą kosztować, ale wiele z nich polega na bardziej wydajnym zarządzaniu.

Moja główna rada jest jak przy wszystkich zmianach, powinieneś robić to krok po kroku – począwszy od prostego planowania, aż po pełny plan zrównoważonego rozwoju.

Oto kilka przykładów rzeczy, które każda agencja eventowa Łódź może zrobić, aby zmniejszyć wpływ tworzonych wydarzeń na środowisko.

1. Sprawdź swój wpływ

Zanim spróbujesz coś ulepszyć, musisz wiedzieć, jaki wpływ ma wydarzenie na środowisko. Nie zawsze tak jest, ale większy wpływ na emisję dwutlenku węgla idzie w parze ze zwiększonymi kosztami. Najlepszym tego przykładem jest zarządzanie zużyciem energii i transportem. Jest to jednak prawdą również w przypadku użycia (często niepotrzebnych) materiałów jednorazowego użytku, które powiększają rachunek za wywóz śmieci.

Podział wpływu na środowisko na grupy może ułatwić zarządzanie nimi. Kiedy któryś z organizatorów wydarzeń mówi, że na to brakuje czasu, zazwyczaj sugeruję, aby każdego roku wprowadzał jeden obszar oddziaływania, który zmierzył i spróbował go zmniejszyć.

Rozważ publiczny profil konkretnego obszaru oddziaływania – na przykład może to być marnowanie żywności jest istotny do wzięcia pod uwagę. Aby to ograniczyć, możesz wykorzystać kampanię na temat marnowania żywności, prowadząc własną kampanię na miejscu w celu zmniejszenia marnotrawstwa żywności – możesz nawet poprosić innych aby się w to włączyli.

2. Sporządź plan

Podobnie jak w przypadku wszystkiego, co dzieje się w zarządzaniu wydarzeniami, jeśli nie planujesz prawidłowo, wszystko pójdzie nie tak, lub w ogóle nie nastąpi. Po wybraniu wpływu na środowisko, na którym zamierzasz się skoncentrować, powinieneś ustalić realistyczne cele, które możesz poprawić w danym roku.

Upewnij się, że wybierasz właściwą osobę, która przejrzy twoje plany. Przekazywanie odpowiedzialności osobie zbyt wysokiego szczebla może oznaczać, że sprawy nie zostaną załatwione, a ktoś za młody może nie mieć wystarczającego wpływu, aby zachęcić inne zainteresowane strony do zaangażowania się w temat.

To może wydawać się oczywiste, ale trzeba się zastanowić, jak to wszystko ułożyć. Nie chodzi tylko o planowanie, kiedy zamierzasz wdrożyć swój projekt, ale kiedy zamierzasz osiągnąć wyznaczone cele. Twórz cele i trzymaj się ich.

Szukasz agencji eventowej w Łodzi? Sprawdź https://pure-pleasure.pl/