3 wskazówki od krakowskich projektantów wnętrz biurowych

office-2360063_960_720

Przeniesienie biura nie kończy się w momencie, gdy wszystkie meble i sprzęt są zainstalowane i skonfigurowane, pracownicy znajdują swoje stanowiska lub stacje robocze, a klienci są powiadamiani o nowym adresie. Dzieje się tak dlatego, że twoje nowe otoczenie – większe lub mniejsze od starego – musi być strategicznie zaplanowane i zoptymalizowane, by odnieść sukces.

Aby pomóc Ci uzyskać jak największą wartość i ROI z nowej przestrzeni, poniżej z pomocą krakowskich projektantów wnętrz przekazujemy najważniejsze zasady strategicznego planowania przestrzeni biurowej:

Porada krakowskich projektantów nr 1: spójrz w przyszłość

Oczywiście potrzebujesz nowej przestrzeni, aby zaspokoić swoje bieżące potrzeby – na przykład upewnienie się, że wszyscy na twojej liście pracowników mają przestrzeń, której potrzebują, aby być wydajnym i skutecznym (nie wspominając o piciu kawy i o miejscu, gdzie mogą zjeść lunch!), musisz mieć też pewność, że Twoi klienci i wszelkie inne zainteresowane strony można wprowadzić w odpowiednie miejsca oczekiwania i spotkań itd.

Jednak ważne jest, aby myśleć z wyprzedzeniem i wyobrażać sobie swoje przyszłe potrzeby i cele. Na przykład w ciągu najbliższych kilku lat zamierzasz rozszerzyć swoją siłę roboczą? Dodać coś do swojej infrastruktury technologicznej? Przedstawić nowy produkt lub linię usług, które będą miały wpływ na przepływy pracy i rodzaj potrzebnej przestrzeni (np. więcej sal konferencyjnych i mniej biur itp.)? Czynniki te powinny wpływać na decyzje dotyczące planowania przestrzennego, które podejmujesz dzisiaj; abyś mógł ewoluować przy minimalnych zakłóceniach i kosztach.

Porada krakowskich projektantów nr 2: odwzoruj projekt w oparciu o przepływ pracy

Niektóre układy biurowe są imponujące pod względem estetycznym, ale po prostu nie są funkcjonalne – co oznacza, że pracownicy są mniej wydajni niż mogliby być i muszą odpowiednio się dostosować. Unikaj tej pułapki, upewniając się, że planowanie przestrzeni biurowej jest przypisane do przepływów pracy i że pracownicy mogą skutecznie pracować.

Oczywiście z tego powodu estetyka jest ważna i powinna stanowić część ogólnego planu. Jednak nie powinny one być podstawową sprawą – nawet jeśli czasami jest to bardziej zabawne i twórcze, niż eksplorowanie przebiegów pracy! Dobry kompromis między funkcją a designem znajdziesz na stronie http://mp-office.eu.

Porada krakowskich projektantów nr 3: nie zapomnij o swojej marce!

Ostatnie, ale nie najmniej istotnet: pamiętaj, że Twoje biuro to nie tylko miejsce pracy. To wyraz twojego wizerunku firmy. W związku z tym planowanie przestrzeni biurowej powinno uwzględniać elementy i aspekty marki, które mogą być wychwytywane przez takie pojęcia, jak „kreatywność”, „innowacyjność”, „jakość” i tak dalej.

Co więcej, uwzględnianie kwestii związanych z brandingiem w planowaniu przestrzeni biurowej jest ważne niezależnie od tego, czy łączysz się z klientami na miejscu, czy też komunikujesz się z nimi głównie lub nawet wyłącznie za pośrednictwem poczty e-mail, telefonu i internetu. W końcu twoi pracownicy spędzają tysiące godzin w pracy każdego roku, a zoptymalizowane środowisko to główny czynnik zwiększający morale.